Inlägg från: Anonym (Och samma igen...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Och samma igen...)

Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?

Återigen ett exempel där många av inläggen, troligen en majoritet, hade varit totalt motsatta om man byter kön på dessa två personer.

Om det varit en man i sin bostad som visade sig naken i fönstret på detta sätt så hade flera på detta forum (som vanligt) förfasat sig över den vidriga, äckliga och fasansfulla mannen som "blottade sig" på detta sätta.

Om det hade varit en kvinna som hade känt sig sexuellt attraherad av att titta på en naken man så hade flera (som vanligt) haft fullkomligt naturliga förklaringar till detta, säkerligen både fantasifulla och flera olika förklaringsmodeller, det hade varit både normalt och något fint att reagera på detta sätt, flera hade bekräftat och uppmuntrat dessa goda och fina känslor.

Alltså samma igen...

Vi har ju sett det förut, och det skulle vara utomordentligt komiskt, och mycket intressant, om TS i efterhand hade avslöjat att förhållandet i verkligheten faktiskt var det motsatta,
    att det egentligen var han själv som råkade visa sig i fönstret och att det faktiskt var en nyfiken kvinna som betraktade honom från andra sidan gatan.

Jag är 100% säker, och det har ju också visat sig i tidigare trådar, att många av inläggen och åsikterna i så fall hade varit helt annorlunda.

Jag finner det intressant och utomordentligt komiskt i de fall något liknande har avslöjats. 

Anonym (Micke) skrev 2024-10-13 17:24:10 följande:
    Hon blottade sig väl inte? Hon bytte om och såg väl inte ens att ts tittade på henne som jag förstod det som.  
    Ja, detta är ju en del av min poäng.

Om en man hade visat sig på detta sätt, även om det sker helt omedvetet, så hade flera medlemmar sannolikt förfasat sig på det sätt som jag beskriver.

Om en man råkar visa sig på detta sätt, i sin bostad, i sitt eget fönster, så hade han varit en blottande snuskgubbe i ögonen på flera medlemmar.

Vi har som sagt sett denna tydliga skillnad i tidigare exempel...

Den som känner något utta och märkligt behov av att kalla detta en könskrig får väl göra det, om hon har ett sådant behov
    Anonym (Micke) skrev 2024-10-13 17:55:32 följande:
    Jag håller inte med dig och då är jag ändå kille. Det är ju en stor skillnad om någon står i fönstret och söker ögonkontakt och visar upp kuken än om personen byter om och inte ens noterar folk som är utanför. 
    Det där konstlade och konstruerade som du påstår har jag inte skrivit något om.
    ...

Det jag skriver är att förutsättningarna är samma, förutom att det är motsatta kön på de två personerna som TS skriver om.

Som sagt, vi har sett det förut, att det råder helt olika syn på saken beroende på kön på personen som visar sig i fönstret sin bostad respektive som den som ser det från utsidan.

Du får självfallet säga och tycka vad du vill.
    Men alla som är ärliga och som har följt detta forum under några år vet att det ligger åtminstone något i det jag skriver.
    Flera är nog beredda hålla med om att det jag skriver är på pricken...
    Anonym (Onormalt) skrev 2024-10-13 18:11:42 följande:
    Du kan inte på allvar använda ett påhittat scenario som bevis.
    Jag har inte försökt bevisa någonting. Vad får du det ifrån?

Jag har framfört min uppfattning som jag grundar på flera olika exempel från flera olika trådar, som jag och säkerligen flera med mig har kunnat iakttaga under många år på detta forum.

Vi är flera som har sett många olika exempel på att många medlemmar på detta forum ser helt olika på sådana här och liknande saker beroende på vilket kön det handlar om.
    Vilket egentligen är självklart och inte alls märkvärdigt eftersom alla utgår från sig själva, alltså från sitt eget kön, alla, mer eller mindre.
    Detta har också visat sig stämma i åtminstone ett par exempel där en påhittig TS medvetet har valt att presentera en händelse eller ett exempel där den har valt att växla könen i sin trådstart.
    Vilket blev riktigt intressant, och för vissa kanske lite pinsamt, när TS så småningom avslöjade sitt lilla "prank".

Om du känner att du har ett behov att förneka detta så är det helt upp till dig och för mig får du självfallet rätt till din egen åsikt.
    Men en sak är säker, det spelar ingen roll hur du än försöker så kan du inte förmå mig att ändra uppfattning och du kan inte hindra mig från att förmedla min åsikt.

Du framstår nästan som om jag kanske råkade kliva på en öm tå hos dig?
Svar på tråden Är jag en fönstertittare i själen? Blev kåt - nått fel på mig?