Anonym (Kvinnan) skrev 2024-10-12 07:04:54 följande:
Såklart är det inte viktigare men är betydelsefullt för mig! Jag är ju fortfarande tillsammans med honom men tycker det är tråkigt att han inte kan säga det. Vi har haft diskussioner om detta och då kom det upp att han och hans ex sagt det ett fåtal gånger till varandra så uppenbarligen kan han säga det.
Ord betyder ingenting. Folk ljuger även med ord. Snarare är frågan varför just ordet i sig är så viktigt för dig ? Sen kan jag förstå dig med, klart man kanske vill få ett svar tillbaka. Men för att gå djupare in i det hela då, efter som att du ber om det ?
Han kanske inte känner att ni är jämnställda? Han kanske upplever att du inte förstår alls vad han faktiskt gör. Han kanske känner att du är lite för mycket och endast säger tt du älskar honom för att få en bekräftelse för din underliggande panik?
Hade ett ex som var som dig. Sa ord hela tiden och blev arg när jag inte svarade tillbaka utan kramade och pussade henne i pannan tillbaka. Men nej, jag kände inte att vi förstod varandra. Jag kände att hon var för instabil för att jag skulle våga lita helt på henne. Och jag hade rätt. Hon misskötte hunden och var t om svartsjuk över den kärlek jag gav till den och senare riskerade dennes liv av ren illvilja mot den så jag gjorde slut.
Ibland ska man kanske inte gräva sönder något som helt enkelt fungerar om det är positivt för dig själv. Vilket det verkar som att dt antagligen är då du inte vill komma till insikt med dina egna brister och vad som gör att han inte kan säga det tillbaka utan endast letar felen hos honom. Börja med dina egna felaktigheter istället.