Anonym (Man) skrev 2024-10-12 07:18:35 följande:
Ord betyder ingenting. Folk ljuger även med ord. Snarare är frågan varför just ordet i sig är så viktigt för dig ? Sen kan jag förstå dig med, klart man kanske vill få ett svar tillbaka. Men för att gå djupare in i det hela då, efter som att du ber om det ?
Han kanske inte känner att ni är jämnställda? Han kanske upplever att du inte förstår alls vad han faktiskt gör. Han kanske känner att du är lite för mycket och endast säger tt du älskar honom för att få en bekräftelse för din underliggande panik?
Hade ett ex som var som dig. Sa ord hela tiden och blev arg när jag inte svarade tillbaka utan kramade och pussade henne i pannan tillbaka. Men nej, jag kände inte att vi förstod varandra. Jag kände att hon var för instabil för att jag skulle våga lita helt på henne. Och jag hade rätt. Hon misskötte hunden och var t om svartsjuk över den kärlek jag gav till den och senare riskerade dennes liv av ren illvilja mot den så jag gjorde slut.
Ibland ska man kanske inte gräva sönder något som helt enkelt fungerar om det är positivt för dig själv. Vilket det verkar som att dt antagligen är då du inte vill komma till insikt med dina egna brister och vad som gör att han inte kan säga det tillbaka utan endast letar felen hos honom. Börja med dina egna felaktigheter istället.
Jag vet inte riktigt varför det är viktigt att han säger att han älskar mig. För mig är det nog det ultimata beviset på att man verkligen älskar någon. För mig är ord betydelsefulla, är det fel att vilja höra att man är älskad? Han har erkänt att han är lite snål med att uttrycka sina känslor och att han vill göra det mer. Han har även uttryckt att han vill uppvakta mig mer då jag spontant kan köpa presenter till honom som en uppskattning då han hjälper mig mycket med diverse saker.
Jodå, jag tror absolut att han tycker vi är jämställda, vi pratar mycket och om jag säger att jag älskar honom och han svarar med en puss eller kram blir jag naturligtvis inte arg utan kramar och pussar honom tillbaka.
Mina felaktigheter? Ja, självklart har jag brister, det har väl alla. Min ena brist är att jag tänker för mycket och något jag försöker arbeta med. Instabil är jag inte och riskerar någons liv skulle jag aldrig göra.
Nej, jag vet, jag borde inte tänka så mycket men när jag hör och läser om folk runt omkring blir jag lite avundsjuk, säkert en anledning till att jag börjar fundera.