Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Är ni singel? Hur länge har ni varit det?

11 år är en lång tid! Tror att det finns en risk att man skaffar sig vanor med åren som gör det svårare att bli sambo igen. Tycker mig iaf se det när det gäller medelålders kvinnor runtom mig. 

Själv bodde jag bara ensam i 1 år men så snabbt behöver det ju absolut inte gå. 

• Anonym (Em)
    Anonym (K) skrev 2024-10-12 13:16:11 följande:
    Fast att bli sambo igen ser inte jag som ett mål. Om jag skulle göra den för mig mkt stora kompromissen att bo ihop med en partner igen så skulle allt behöva stämma i stort sett perfekt. Och man vet inte vilka beteenden en partner utvecklar efter hand.

Jag levde som sambo i 18 år, har levt det livet. Men vad tycker du det är som gör det bra för dig att bo ihop med en partner?
    Är precis sånt du skriver som jag menar ökar med åren som singel och ensamboende, t ex vanan att kompromissa. Sen några katter och invanda rutiner på det osv.

Jag uppskattar att man är två vixna i hushållet och vill t ex sova med min partner varje natt. Bygga ett helt liv med honom. Men måste inte leva samboliv utan skulle kunna se ett särboliv med honom också.
Svar på tråden Är ni singel? Hur länge har ni varit det?