Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Är ni singel? Hur länge har ni varit det?

Har varit singel i två veckor nu efter en alldeles för komplicerad relation som mest gav stress på slutet så avslutade. Barnens pappa flyttade jag ifrån för 12 år sen, har inte bott med någon sen dess men har haft relationer på ca 2 år i taget. Har aldrig bott själv om man räknar med barnen.

Är otroligt skönt att vara singel för mig när jag är det, är seriemonogam men denna gången har jag fått nog för en tid känner jag. Kanske att det kommer att vara livet ut denna gången, har nästan alltid varit i relationer och är rätt mätt på det helt ärligt. Är högst oklart om jag vill bo med någon igen, min frihet värderar jag mkt högt. Känner för att satsa på vännerna, fritiden och jobbet utan komplikationer. 

• Anonym (K)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-12 11:53:44 följande:

11 år är en lång tid! Tror att det finns en risk att man skaffar sig vanor med åren som gör det svårare att bli sambo igen. Tycker mig iaf se det när det gäller medelålders kvinnor runtom mig. 

Själv bodde jag bara ensam i 1 år men så snabbt behöver det ju absolut inte gå. 

Fast att bli sambo igen ser inte jag som ett mål. Om jag skulle göra den för mig mkt stora kompromissen att bo ihop med en partner igen så skulle allt behöva stämma i stort sett perfekt. Och man vet inte vilka beteenden en partner utvecklar efter hand.

Jag levde som sambo i 18 år, har levt det livet. Men vad tycker du det är som gör det bra för dig att bo ihop med en partner?
  • Anonym (K)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-12 13:28:18 följande:
    Är precis sånt du skriver som jag menar ökar med åren som singel och ensamboende, t ex vanan att kompromissa. Sen några katter och invanda rutiner på det osv.

Jag uppskattar att man är två vixna i hushållet och vill t ex sova med min partner varje natt. Bygga ett helt liv med honom. Men måste inte leva samboliv utan skulle kunna se ett särboliv med honom också.
    Hihi, katter ser jag inte i min framtid, brukar inte vara singel men är sugen på att vara det nu.

Ja, det var mysigt att alltid sova med sambon, nog det bästa.
Svar på tråden Är ni singel? Hur länge har ni varit det?