Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Hur kan man ta reda på varför man blir så ensam?

Mandel skrev 2024-10-14 10:10:17 följande:

Känner igen mig helt och hållet i det du skriver. 
    Att själv ordna med aktiviteter, bjuda in och hitta på en massa saker och folk kommer gärna och tycker det är så trevligt.
    Alla lovordar alltid maten, drinkarna, fikat, bakverken, aktiviteterna osv och varje tillfälle avslutas med att vi måste göra om detta alternativt vi måste ses snart igen.

Och visst gör de om det och ses igen, men de glömmer bjuda in mig. Det har varit så här sedan jag flyttade hemifrån och fram tills nu och jag har passerat 50-strecket. Har varit olika gäng genom åren, men med samma resultat.

Inte ens när de gör aktiviteter på den ort jag bor så frågar man om jag vill hänga med fast de vet att jag utövar samma saker. 
    Funderar ofta på vad jag gör för fel, men om jag är en hemsk person så är det ju konstigt att samma människor kommer flera gånger under flera års tid på det jag styr upp. Borde de inte tacka nej till slut?
    Nu har jag verkligen bestämt att jag inte tänker höra av mig mera. Har sagt det tidigare eftersom de aldrig bjuder igen, men när vi väl ses på det jag hittat på så mår jag bara dåligt och blir ledsen när de pratar om saker de gjort tillsammans och ska göra framöver och jag inte fått frågan.

Mötte en av dem nu för ett tag sedan och då berättade hon om en sak de gjort på min ort varpå jag högg direkt och sa:
    - Varför frågar ni inte mig om jag vill följa med?
    Fick ett eehhh jag trodde inte du hade utrustningen...
    Nä hur ska hon veta det om hon inte frågar mig? 

De få gånger någon hört av sig de senaste åren så har det visat sig att de bara vill låna eller ha hjälp med något...

Det låter verkligen trist att det är så Mandel! Får man ingenting tillbaka så tröttnar man ju på att försöka till slut, vilket är helt förståeligt. Det där att någon hör av sig först när den vill ha hjälp har jag också varit med om, då kände jag mig inte så hjälpsam.
Svar på tråden Hur kan man ta reda på varför man blir så ensam?