Hur kan man ta reda på varför man blir så ensam?
Här sitter jag återigen - Fullkomlig ensam och utan vänner. En upprepad sits.
Det är mycket vanligt att jag förlorar vänner. Jag förlorar inte vänner genom bråk eller så. Mina vänner bara ''försvinner''. Men håller fortfarande med sig själva och fortsätter umgås. Bjuder varandra. Jag blir bara den enda i gänget som inte blir inbjuden. Så det rör sig inte om att ''man plötsligt blivit upptagen med andra saker.''. För atmosfären är detsamma, bara att man har ''knuffat'' undan mig, utan förklaring. Hör av sig till varandra och hänger och umgås.
Det har varit så, sedan i tonåren.
Kan man fråga: ''Har jag gjort något?''. Väcker man då inte en obehaglig sits?
Jag hade så fina vänner. Var mer eller mindre lik mig. Vi drack och rökte inte. Hade trevliga hemmakvällar. Allt ifrån häng, med god snacks, till filmkvällar m.m.
Men som vanligt, så blev jag enbart bjuden om det blev någon särskilt event. Blev aldrig inbjuden på häng.
Halloween närmar sig och ingen har hört av sig till mig om någon fest.
Här sitter jag och tycker synd om mig själv. Så ledsen att en sak upprepar sig, samtidigt som jag inte vet varför detta händer mig. Jag kan inte heller vara säker på om jag skulle få något ordentligt svar vid frågan: ''Har jag gjort något''. Jag vet inte hur jag skall lägga upp frågan.