• Anonym (A)

Vad räknas som otrohet?

När är en otrogen? Räknas chattande med sexuella inslag som otrohet? Eller är man otrogen vid fysiskt sex? 

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Vad räknas som otrohet?
  • Mrt31

Allt som man döljer för sin partner av sexuell karaktär. 

sen finns det givetvis olika grader och därmed olika hur lätt det är att förlåta om det skulle komma fram. 

• Anonym (Madde)

Otrohet för mig är att "vara" med någon annan. Det kan vara fysiskt. Det kan vara själsligt.
    Min mamma hade ett "förhållande" med en man på sitt jobb i 1 år. De hade (enligt henne själv) aldrig sex. De var fysiska men framförallt delade de känslor.
    Det som vi alla tyckte var "otrohet" i det var att hon så starkt önskade ett annat liv än det hon hade. Är det inte samma sak med sexuell otrohet, att man vill med någon annan?

• Anonym (Emo)
    Mrt31 skrev 2024-11-16 07:25:00 följande:

Allt som man döljer för sin partner av sexuell karaktär. 

sen finns det givetvis olika grader och därmed olika hur lätt det är att förlåta om det skulle komma fram. 

bara av sexuell karaktär? Om någon döljer saker av emotionell karaktär då? Går det någonsin att förlåta att ens partner har känslor för en annan?
  • Anonym (Ömsesidigt förtroende)
    Jag för min egen del tycker det är svårt att sätta och beskriva en tydlig och exakt gräns.

Den enda rimliga gräns som jag kan sätta och beskriva är att jag bemöter min partner på samma sätt som jag vill att min partner ska bemöta mig, och sätter gränserna på motsvarande sätt.
  • Anonym (Otrogen?)

Ok, skulle ni se detta som otrohet? Jag och en manlig vän skriver med varandra och reagerar på våra meddelanden med hjärtan och lite såna söta emojis.
    Jag är i förhållande men han är inte det.
    Förhållandet är sådär och jag vet inte hur länge vi kommer hänga ihop?
    Jag är dessvärre hemligt kär i min manliga vän. 

• Anonym (Hm)
    Hjelm skrev 2024-11-15 08:35:26 följande:

Det är faktiskt väldigt enkelt. Otrohet är när du gör något som du vet att du inte skulle kunna göra öppet inför din partner.

Precis så är det, klart som korvspad.
  • Anonym (Skamgränsen)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2025-01-26 23:30:53 följande:

Ok, skulle ni se detta som otrohet? Jag och en manlig vän skriver med varandra och reagerar på våra meddelanden med hjärtan och lite såna söta emojis.
    Jag är i förhållande men han är inte det.
    Förhållandet är sådär och jag vet inte hur länge vi kommer hänga ihop?
    Jag är dessvärre hemligt kär i min manliga vän. 

Men sluta mata den stackaren med hjärtan om du inte vill elda på hans känslor.

Och avsluta din relation om du faktiskt är KÄR i någon annan.

Vore inte det bättre?
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-26 23:33:14 följande:
    Precis så är det, klart som korvspad.
    Jag skiter inte i samma rum som min partner men är inte otrogen för det.
  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Skamgränsen) skrev 2025-01-27 08:14:11 följande:
    Men sluta mata den stackaren med hjärtan om du inte vill elda på hans känslor.

Och avsluta din relation om du faktiskt är KÄR i någon annan.

Vore inte det bättre?
    Jag vet innerst inne att det är så, allt är bara så  komplicerat och han skickar hjärtan på mina meddelanden med, 
  • Anonym (Göran)

Givetvis så är det otrohet om man sexchattar med någon eller om man umgås med någon och det finns en sexuell antydan.  

• Epikuros

Om du själv ställer frågan "Är detta otrohet?" så är du förmodligen ute på lite tunnare is än vanligt.
    Annars är det väl upp till hur paret tillsammans har definierat otrohet. Vissa ser det som otrohet när partnern tittar på porr, andra tillåter varandra ligga runt så länge de är känslomässigt trogna den huvudsakliga relationen. Min fru låter mig flirta med andra och jag tillåter detsamma. Kort sagt det är upp till hur paret har definierat otrohet. 

Svar på tråden Vad räknas som otrohet?