Inlägg från: Anonym (Så är det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så är det)

Är SD i kris?

Alla partier ställer till det. Sossarna håller på att hämta sig från kombilotterierna as we speak.

• Anonym (Så är det)
    Anonym (Ovetande) skrev 2024-10-11 22:45:58 följande:

För en som fn tar paus fr allt vad nyheter heter, kan någon berätta vad som hänt?

Eftersom media just nu inte har några stora puckar inrikes så letar dom fel och gräver i allt. Varken kombilotteriet med Magda eller kopplingen mellan Jimmy och MC-klubben är egentligen något att tala om.

Både Magda och Jimmy verkar varit ovetandes om detta, har tagit avstånd och varit tydliga med hur dom vill ha det. Men media fortsätter borra i det tomma hålet.
  • Anonym (Så är det)
    Anonym (jury) skrev 2024-10-12 08:53:27 följande:

SD verkar ha beslutat sig för dom inte vill göra det minimum av anpassningar som är nödvändiga för att dom skall kunna komma i regeringsställning. 

Hur svårt kan det vara att inte bjuda in en gängledare till sitt medialt exponerade bröllop, och hur svårt kan det vara att inte använda infekterade termer som folkutbyte i sin retorik? Eller att trappa ned för trollfabrikernas aktiviteter mot det egna Tidölaget? Om man inte själv klarar av att se vilka anpassningar som är nödvändiga för att komma vidare uppåt mot regeringsmakt, kunde man ju skaffa sig rådgivare som fattar den saken.

En annan som gjort bort sig i sammanhanget är Ebba Busch. Varför i all världen skulle en partiledare dyka upp till en annan partiledares bröllop?

Om man ska kunna diskutera en situation som denna så kan man inte vara så uppenbart färgad politiskt. Det finns inte utrymme för olika perspektiv om man redan bestämt sig för vad som är bra och vad som är dåligt på det sätt du verkar ha gjort.
  • Anonym (Så är det)
    Anonym (Ok) skrev 2024-10-12 11:15:57 följande:

Det är väl Donna du ska rikta inlägget till?

Finns ju inga som köper allt partiet gör som de som röstar på SD. 

Fast tex sossarna har gjort en massa dumheter också och väljarna flyr inte partiet ändå. Vart ska man i så fall fly? Alla partier gör bort sig emellanåt.

Det är heller inte rimligt att fly en generell åskådning bara för att det finns individer som gör bort sig, det är mer likt den sk cancelkulturen. Om man gör ett misstag så förpassas man till skräpkorgen. Det synsättet kommer innebära att man tillslut har kancellerat i princip alla och dom som är kvar är bara jävligt bra på att dölja sina misstag.
  • Anonym (Så är det)

Media är inte helt opartiskt och borde kanske rannsaka sin sk neutralitet politiskt.

Sen har det gjorts många missar av SD som parti under dessa år. Men dessa misstag rättas till och partiet blir mer och mer professionellt. 

Förr ville ingen ta i dom med tång, medan nu är det inte så farligt längre och dom är i allra högsta grad med i förhandlingar och beslut. Det går inte att jämföra SD som parti för 10år sedan.

• Anonym (Så är det)
    maskbo skrev 2024-10-12 16:24:44 följande:
    Frågan är väl om detta är ett tecken på någon form av förbättring av SD, eller på övriga Sveriges förfall ...
    Det beror på vilket perspektiv man har. Men vi kan helt säkert vara på det klara med att SD har växt, blivit mer professionellt och förstår det politiska spelet bättre nu efter den hårt granskande mediala kraft som kritiserat, ibland med all rätt, SD.
  • Anonym (Så är det)

Magda tycker inte att hon har något ansvar över kombilotteriet som lurade alla pensionärer. Men hon vill heller inte betala tillbaka något av allt sossarna lurat av gamlingarna under mer än 40års tid.

• Anonym (Så är det)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 22:57:27 följande:
    Betalar SD:s kommunikationsavdelning bra, eller räcker det med en klapp på axeln och vetskapen om att der furer är belåten med din insats? 

Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt om varken denna eller SDs tabbe. Det jag ville konstatera är att detta finns i alla läger och säger mer om fenomenet sensationsjournalistik än om själva händelserna. 

Båda Magda och Jimmy har gått ut med enkla tydliga svar om hur dom vill att det ska fungera, så det borde vara utagerat. Du själv lyfter, medvetet eller omedvetet, en liknande nyhet kring trollfabriker i ett inlägg tidigare. Även dessa metoder har används av fler partier än SD, men var en sensationsnyhet för bara ett litet tag sedan.

Men vill man hata och leta fel utifrån det politiska perspektiv man har, så gör tidningarna detta enkelt för oss.

• Anonym (Så är det)
    Xenia skrev 2024-10-12 22:46:56 följande:
    Fast nu handlar inte tråden om S och lotteriskandalen. Det kanske finns någon särskild tråd om den?
    Om du inte förstår att jämförelsen är till för att ge perspektiv och att frågan egentligen handlar om hur media hanterar dessa situationer, så tänker jag att jag är tydlig med det nu.

Precis som jag sa, detta drabbar alla partier och media älskar sin sensationsjournalistik. Både gällande mc-kopplingar och kombilotterier. Jag anser att både Jimmy och Magda har hanterat detta på ett bra sätt när dessa missförhållanden nått dem.
  • Anonym (Så är det)

SD-röstare: -Maggan har verkligen gjort bort sig, hon borde avgå. Jimmys fadäs var inte så farlig, han kan vara kvar!

Killbill: -Jimmy har verkligen gjort bort sig, han borde avgå. Maggans fadäs var inte så farlig, hon kan vara kvar!

Svar på tråden Är SD i kris?