Inlägg från: Anonym (Hur går man vidare?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur går man vidare?)

En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.

Jag vet att det jag gjorde var fel. Väldigt fel. Och grovt. Och jag skäms så otroligt mycket. Så snälla, klanka inte ner på mig. Jag vill bara ställa allt till rätta om det går.

Jag har känt min pojkvän i snart 3 år. 
    Vi blev ett par förra månaden. 
    När denna händelsen inträffade i juli nångång var alla vi 3 vänner.

Jag känner inte denna tjejen egentligen. Känner henne via min kille. Och ja de har legat innan.

En helg när jag skulle till Stockholm så bokade jag hotell. Jag bor annars lite utanför stan. Men de båda bor i Stockholm och ganska nära varann.

Vi 3 var på en klubb tillsammans och när klubben stängde så frågade jag pojkvännen om han ville sova hos mig på hotellet så han skulle slippa åka hem. Och han frågar ju henne också om hon vill sova med oss på hotellet. Vilket hon tackar ja till. Jag frågar honom varför han ropar på henne och då säger han att han tycker synd om henne att hon ska behöva åka hem när hotellet ligger så nära. Jag köper det och alla 3 sover i samma säng.

Min pojkvän var ju jävligt berusad så han somnar ganska fort. Jag somnar också småningom. Men vaknade senare av att hon gör sexuella saker med mig vilket jag ber henne att sluta. Hon reser sig ur sängen och går till min pojkvän (som då var min vän) och utför oralsex på honom medan han sover. Jag ber henne att sluta upprepande gånger men hon vägrar.

Jag var ju så trött och påverkad av alkohol så jag somnar om men vaknar senare igen av att hon går till honom och utför oralsex igen. Jag ber henne att sluta och hon blir irriterad på mig. Ber mig att dra åt helvete sen går hon därifrån.

Senare på morgonen pratar jag och han om det som hänt och vi båda mår ganska dåligt.

Men..

När jag och min pojkvän sågs så skulle han ha med henne till krogen trots det som hände på hotellet. Vilket gjorde mig jävligt irriterad. Så varje gång jag kom och besökte honom så skulle hon följa med.

Det som fick mig att se svart var när hon senaste gången var hemma hos honom så tog hon av sig helt naken och la sig i hans soffa. Jag säger till honom i smyg att jag inte vill ha människan där, annars drar jag. Snäll som han är så vågar han inte kasta ut henne eftersom klockan var mycket. Det slutar med att jag ber henne gå vilket hon också gör.

Jag ville få bort denna människa för gott vilket slutade med att jag gjorde falska konton på sociala medier och utgav mig för att vara hon. Så jag skrev till min pojkvän.

Målet var att han skulle hata henne. Så jag skrev väldigt fula saker till honom. Inte bara saker som var riktade mot honom även mot mig själv också. Men jag gick nog alldeles för långt när jag skrev till honom från falska kontot och sa att jag stod utanför hans bostad med en kofot. Han var ju på jobbet då och åkte hem eftersom han var rädd för min skull med tanke på att jag var i bostaden.

Jag fortsatte och fortsatte skriva till honom från falska kontot och han trodde verkligen det var hon som skrev dessa sakerna. Han ringde ju upp till henne och skällde ut henne och sa att han skulle blockera henne överallt och att han aldrig mer vill ha med henne att göra. Hon förstod ju inte vad han pratade om. Men jag fick äntligen min vilja igenom. Han blockerade henne överallt. 

För att inte göra detta allt för långt så slutar det med samma kväll att jag blir påkommen. Och han blir inte alls glad. Han ber mig lämna honom ifred. Så jag åker hem. Han säger att han ringer nästa dag.

När han ringer nästa dag så är han ganska arg. Och känslokall. Och jag förstår honom. Jag gick för långt. 

Han kallade mig för psykopat. Manipulativ. Han säger att förtroendet är helt borta. 

Han ville veta varför jag gjorde som jag gjorde och jag berättar varför och jag ber verkligen om ursäkt. Jag vet att jag gick för långt.

Han säger att han behöver en paus från mig. Han vill inte att jag kontaktar honom på några veckor. Han behöver smälta alltihop. Och jag sa att jag respekterar det.

Jag har mått så dåligt. Jag är så otroligt rädd att jag har förlorat honom :( 
    Jag ångrar att jag gjorde det jag gjorde :(
    Jag vill bara att han ska kontakta mig så vi kan reda ut det som hänt :(

• Svar på tråden En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.
    Xenia skrev 2024-10-11 02:17:47 följande:

Att utföra oralsex på en sovande person (utan att ha kommt överens om att det är ok i förväg), det räknas som våldtäkt. Både du och pojkvännen borde ha polisanmält henne.

Men nu undrar jag vad hans känslor egentligen är för denna kompis. Han tycks inte ha något emot att umgås med henne eller att hon ligger naken i hans soffa. Är det verkligen att han är för "snäll" (konflikträdd)? Det är han som ska se till att hon försvinner ur hans liv, men det gör han inte. Han tycks inte bry sig om dina känslor. Då borde du ha gjort slut med honom. 

I stället börjar du intrigera med falska konton. Och nu är det du som blir skurken.

Jag förstår mycker väl att han vill ta en paus ifrån dig. Det verkar faktiskt inte som han är kär i dig (ville ha med denna kvinna när ni går ut etc), medan du har starka känslor för honom och beter dig helt gränslöst.

Jag tycker du borde tala med en psykolog eller terapeut om varför du beter dig som du gör.

Problemet är inte att just denne kille inte kontaktar dig utan att du tycks lida av borderline eller något. Jag tycker ni verkar ha ett dysfunktionellt förhållande. Vad skulle hända om ni blev ihop igen? Killen skulle fortsätta att umgås med denna kvinna och du skulle bli helt desperat och göra något dumt.

Ja jag lider av borderline. Och jag var livrädd för att han skulle välja henne och att jag skulle bli lämnad. Så jag kände att jag behövde göra något. Och ja jag bet mig själv i foten och han fick känna av min borderline.

Ja han är konflikträdd. När jag frågade honom efter att hon gick så sa han att han inte vågade be henne gå. Han vill helt enkelt inte såra folk.

Det har blivit pannkaka av alltihop men jag vill bara reda ut detta. Att be om ursäkt räcker inte känns det som. Vet inte hur jag ska gottgöra honom. Han har dock inte blockerat mig på sociala medier, borde kanske se det som ett gott tecken?
    Xenia skrev 2024-10-11 12:23:51 följande:
    Det där håller inte. Han är rädd för att såra den kvinnan men inte rädd att såra dig? Slutsats: han bryr sig mer om henne än om dig. Vill du verkligen vara ihop med en sån kille?

Det finns inget att "reda ut" här. Det handlar inte om några missförstånd. Han är feg och inget att lita på och du har begått brott. Han eller den andra kvinnan kunde (kanske borde) ha polisanmält dig.

Varför vore det en katastrof om killen lämnade dig? Finns det inte fler killar i världen?

Men har du genomgått någon terapi för din borderline? Om du fortsätter att reagera så irrationellt så blir det pannkaka i framtiden också, antingen med denna kille eller med någon annan.
    Katastrof är det väl inte. Men vi har ju kommit varandra så nära. Han är en fin mmänniska med ett fint hjärta och jag vill jätte gärna ha honom i mitt liv. Oavsett om det är som vän eller pojkvän.

Jag har gått DBT i två år som avslutades förra året. Jag vet vilka färdigheter jag ska använda mig utav när jag hamnar i såna här situationer (vilket jag har gjort innan) men jag låter de jobbiga känslorna styra. Jag känner inte igen mig själv och undrar efteråt varför jag gjorde så.

Hej igen

han skrev ikväll till mig och han vill prata imorgon kväll med mig. 
    Men, han vill inte prata ensam.
    Han vill ha en kompis med sig som stöd. Alltså ska vi sitta i ett gruppsamtal. Jag känner inte denna kompisen så bra. Bara träffat honom typ 3 gånger och vi har spelat spel ihop.
    Tycker ni inte det är lite barnsligt att han ska behöva vara med? Detta är ju mellan mig och honom egentligen. Så varför blanda in andra? Men denna kompisen blev ju också inblandad när allt detta pågick för han berättade för honom allt som pågick under tiden. 
    Jag måste vara förberedd mentalt på att han kanske inte vill fortsätta ha kontakt mera. Jag kommer bli förkrossad

Jag vet inte heller riktigt vad jag ska säga. Jag skäms så mycket

Okej. Vi har pratat och jag har bett om ursäkt. Jag berättade att jag hade borderline och att jag har jätte svårt för relationer och känslor.

Han sa att han inte kan lita på mig mer. Men han stänger inga dörrar. Just nu behöver han mer tid. Han sa att jag kan hoppas på att det till slut blir bra men att jag inte ska förvänta mig för mycket. 
    Han sa att han kommer hälsa på mig om han ser mig ute. Men just vill han inte umgås.
    Han sa att han hoppas att det går bra i min terapi. Och att jag jätte gärna får skriva till honom och berätta hur det går. 

Mer hann vi inte prata för han skulle gå ut och festa med sin vän.

Jag vet inte. Det känns som att jag får en andra chans men att han vill att jag ska jobba med mig själv. 

Anonym (S-G) skrev 2024-10-18 23:13:29 följande:
    Nej du fick ingen andra chans. Hur kan du tolka det så?
    Det lät som det verkligen. Han sa att han inte stänger några dagar. Just nu behöver han tid att smälta alltihop. Och han ville att jag hör av mig och berättar hur det går med min terapi.
    Anonym (r) skrev 2024-10-18 23:20:38 följande:

Ni har varit tillsammans tre år och först nu berättar du om din sk borderline.

Han vill inte ha dig tillbaka utan tar det försiktigt då du är väldigt ostabil.

Jag har borderline men har inte vågat berätta det för jag skämts.

Han sa att han stänger inga dörrar iaf men just nu vill han inte umgås med mig. Jag antar att han behöver tid helt enkelt.
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-18 23:33:05 följande:
    Garanterat inte! Däremot vill han gärna ha lite koll på dig så du inte skadar honom mer. Du är farlig för honom och det vet han nu. Jag tycker inte du ska höra av dig utan lämna honom ifred. 

Jag blir ju så förvirrad 😫 
    Era svar här och det han sa blir som en bomb i mitt huvud. 

Han sa att det jag gjorde var ett stort svek Och att han verkligen behöver tid nu. Just nu kan vi inte umgås som förr. Han sa även att jag ska höga förhoppningar men låga förväntningar, vad han nu menade med det..

Hej! Jag tänkte uppdatera lite.

Vi har träffats och pratat. Jag har bett om ursäkt och han har sagt att han förlåter mig. 

Han berättar även att han har ätit middag med henne. Han bjöd henne på middag.
    Jag frågade varför.

Han säger då att han var tvungen att berätta för henne att det var jag som låg bakom allting och att han gjorde en polisanmälan mot henne.

Då säger han att de tänker äta middag igen. Han säger att han vill bli bjuden tillbaka och så skratta han.

Och han säger att han erkänner att han inte har så många att gå ut med. Så han tänker utnyttja henne som sällskap.

Jag förstår inte riktigt !? 
    Hur kan han vilja fortfarande träffa henne efter allt som hon har gjort? Speciellt det på hotellet? Det är bara svårt för mig att ta in. Vad är det jag missar?

Jag funderar på att kapa helt. Jag vet att jag har gjort fel och jag står för det. Och jag har bett om ursäkt. Men det kanske är dags att gå vidare och arbeta med sig själv?

Anonym (S-G) skrev 2024-10-29 20:48:36 följande:

Han har inte polisanmält henne. Du fattar väl att han ljuger?

Men jo! Jag var ju där när han ringde till polisen och de kom till lägenheten. 
Svar på tråden En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.