• Xenia

En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.

Att utföra oralsex på en sovande person (utan att ha kommt överens om att det är ok i förväg), det räknas som våldtäkt. Både du och pojkvännen borde ha polisanmält henne.

Men nu undrar jag vad hans känslor egentligen är för denna kompis. Han tycks inte ha något emot att umgås med henne eller att hon ligger naken i hans soffa. Är det verkligen att han är för "snäll" (konflikträdd)? Det är han som ska se till att hon försvinner ur hans liv, men det gör han inte. Han tycks inte bry sig om dina känslor. Då borde du ha gjort slut med honom. 

I stället börjar du intrigera med falska konton. Och nu är det du som blir skurken.

Jag förstår mycker väl att han vill ta en paus ifrån dig. Det verkar faktiskt inte som han är kär i dig (ville ha med denna kvinna när ni går ut etc), medan du har starka känslor för honom och beter dig helt gränslöst.

Jag tycker du borde tala med en psykolog eller terapeut om varför du beter dig som du gör.

Problemet är inte att just denne kille inte kontaktar dig utan att du tycks lida av borderline eller något. Jag tycker ni verkar ha ett dysfunktionellt förhållande. Vad skulle hända om ni blev ihop igen? Killen skulle fortsätta att umgås med denna kvinna och du skulle bli helt desperat och göra något dumt.

• Xenia
    Anonym (Hur går man vidare?) skrev 2024-10-11 02:25:26 följande:
    Ja jag lider av borderline. Och jag var livrädd för att han skulle välja henne och att jag skulle bli lämnad. Så jag kände att jag behövde göra något. Och ja jag bet mig själv i foten och han fick känna av min borderline.

Ja han är konflikträdd. När jag frågade honom efter att hon gick så sa han att han inte vågade be henne gå. Han vill helt enkelt inte såra folk.

Det har blivit pannkaka av alltihop men jag vill bara reda ut detta. Att be om ursäkt räcker inte känns det som. Vet inte hur jag ska gottgöra honom. Han har dock inte blockerat mig på sociala medier, borde kanske se det som ett gott tecken?
    Det där håller inte. Han är rädd för att såra den kvinnan men inte rädd att såra dig? Slutsats: han bryr sig mer om henne än om dig. Vill du verkligen vara ihop med en sån kille?

Det finns inget att "reda ut" här. Det handlar inte om några missförstånd. Han är feg och inget att lita på och du har begått brott. Han eller den andra kvinnan kunde (kanske borde) ha polisanmält dig.

Varför vore det en katastrof om killen lämnade dig? Finns det inte fler killar i världen?

Men har du genomgått någon terapi för din borderline? Om du fortsätter att reagera så irrationellt så blir det pannkaka i framtiden också, antingen med denna kille eller med någon annan.
  • Xenia

Ja, det är verkligen dags för dig att gå vidare och bearbeta dina problem. Killen ifråga tycks inte bry sig om vad kvinnan gjort mot dig och mot honom (han kanske gillade det). Han tänker fortsätta att umgås med henne.

Svar på tråden En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.