• Anonym (221711)

40år och IVF

Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-21 21:37:20 följande:
    Återföring planerad dag 3, alltså söndag. Om de inte ringer imorgon och avbokar pga icke befruktade ägg. 
    Håller tummarna att det blir återföring på söndag🤞
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-21 21:00:39 följande:

Helvete vad den här svullnaden är jobbig. Ser ut att vara gravid i femte månaden. På morgonen ser jag nästan normal ut men på kvällen (samma igår) så är buken jättestor. Hur har det varit för er andra? 

Var också jätte svulle efter äggplock. Började jobba dagen efter men jag fick jätte ont i magen när jag gick. 

Gick över efter 4-5 dagar. 
  • Anonym (221711)
    SJZ skrev 2024-11-23 05:37:35 följande:

Hej!
    Jag är 39 år och ska fylla 40 i Februari. Jag gjorde äggplock igår. Hade 4 äggblåsor men det fanns bara ett ägg. Det bokades en tid för ET på Måndag. De skulle höra av sig innan kl. 12 (på måndag antar jag ) om något hade hänt med ägget. Min man sa att embryologen hade sagt att det var ett bra ägg under äggplocket. Vi håller tummarna att det är ett guldägg annars får vi se vad de säger om vi får köra en ny omgång. 

Håller tummarna att det är ett guldägg🤞
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-23 07:30:48 följande:

Igår satte vi in en tvådagars av ?toppkvalitet? ❤️ 
    vi hade totalt tre fina och fyra lite mindre fina men alla 6 som är kvar ska få chansen att utvecklas vidare så får vi se om det finns någon blastocyst kvar att frysa ner nästa vecka. Eftersom det ?bara? var tre riktigt fina så vågade de inte vänta med insättningen. 

Så nu håller vi tummarna. Testdag 6/12. Känns som en evighet. 

tydligen hade 13 ägg befruktats men 6 av dem var ?polyfert? dvs fler än en spermie hade tagit sig in. så behöver vi göra fler plock så blir det ICSI nästa gång. Något med att ägget inte klarar att stänga efter första. 

Då hoppas vi att det är guldägget du ruvar på❤️🤞🏼

Ja väntan är riktigt plågsam, vill ta ett test typ varje dag men vågar inte för jag vet hur ledsen och besviken jag kommer att bli om testet är negativt. 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-23 18:20:40 följande:

Jag går ju bara och väntar på nästa mens som är om en dryg vecka. Vet ni när det är jag ska börja ta ägglossningstesten sen? Jag fattade inte riktigt. Hon på kliniken sa att jag skulle ringa första dagen jag har mens och att jag sen ska ta ägglossningstest varje dag tills det är glad gubbe? Men det lär väl sluta blöda innan man tar såna test?

Jag har 3 blastocyster i frysen. Så från ägglossning så ska det gå fem dagar som jag förstod innan ett sätts in igen. Men tinar dom upp ett bara? Eller hur funkar det? Jag har aldrig gjort insättning från frys.

Jag har ingen erfarenhet av frysförsök men jag höll på med ägglossningstest i några månader. jag tog testet på morgonen men sen har jag läst att vissa har skrivit att man inte ska ta testerna på morgonen så jag vet tyvärr inte om det stämmer. 
    Tror att jag höll på i 3 månader med ägglossningstester och jag fick bara en glad gubbe första månaden. Jag började med testerna dagen efter att mensen tog slut☺️

Lycka till håller tummarna för dig🤞🏼
  • Anonym (221711)

Tror att det är kört för mig 😭
    Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️

• Anonym (221711)
    SJZ skrev 2024-11-25 18:51:43 följande:
    Har du långt kvar till testdag?
    har testdag på lördag 30/11 
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2024-11-25 19:06:58 följande:
    Såklart oroväckande men det behöver inte vara kört. Det är ju vanligt att blöda lite och mensvärk kan vara ett graviditetssymtom eller en biverkan av progesteron om man tar det. När har du testdag? Jag håller tummarna för dig💕
    Tack så jätte mycket❤️ 
    Jodå jag tar progesteron två gånger om dagen och har testdag på lördag. 
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-25 19:39:10 följande:
    Låter som redan sagt oroväckande men behöver ju inte vara kört. håller tummarna. 
    Tack så mycket❤️
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-26 08:54:18 följande:
    Å nej, hoppas att det är falskt alarm! 
    Har inte kommit mer blod så jag hoppas att det är falskt alarm.

Hur mår du?❤️
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-26 17:45:23 följande:
    Kanske är cyclogesten som gav blödning, tror att den kan göra det! 

Jag mår rätt bra, men orolig för att det inte ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet nu! 😊
     testade idag och det var negativt så det är nog kört för mig tyvärr 😭
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-27 08:23:54 följande:

God morgon! 

jag har tagit ett test för att se att Ovitrellen är borta, vilket den var. Negativt. 

Hur tidigt efter ET med en tvådagars kan man testa om man inte orkar vänta ända till testdagen? 

är på RD5 idag. Tror ni RD10 kan funka? Jag har fått två missfall under året och då har jag fått positivt på 10 respektive 11DPO. 

Jag testade igår på kvällen efter jobb,  4 dagar innan testdagen och jag fick negativt. 

Så jag hade rekommenderat dig att försöka vänta till testdagen så slipper du bli besviken och ledsen.
  • Anonym (221711)

Hur många gånger har ni gjort ivf? 

Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭 

Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩 

• Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2024-11-29 11:11:19 följande:
    Åh så tråkigt, beklagar❤️

Jag har gjort två äggplock och tre insättningar, inte ett positivt test i sikte och mensen har alltid kommit innan testdag💔 Tycker ruvardagarna är värst med denna resa och det blir bara jobbigare för varje misslyckat försök. Men man får försöka resa sig igen och kämpa på, dom flesta lyckas ju till slut☺️ Så ge inte upp💕
    April2 skrev 2024-11-29 18:12:53 följande:
    Tre gånger har jag gjort det, första resulterade i ett barn som nu är 5 år, inga till frysen, andra ivf plockade de ut 10 ägg, inget utvecklades som det skulle efter befruktning så ingen återföring. Tredje ivf:en blev ett ägg av 6 befruktat och jag fick tillbaka det dag tre och är nu gravid. Trots att vi haft otur med befruktning och aldrig lyckats få långtidsodling att fungera har vi verkligen haft sån oerhörd tur ändå.

Hoppas så att det är er tur snart ❤️
    Nervernautanpå skrev 2024-11-30 02:29:26 följande:
    Har gjort ett äggplock med en insättning av blastocyst som inte resulterade i graviditet. Har tre st blastocyster i frysen. 
    Innan har vi gjort totalt 9st insemineringar. Ingen har resulterat i graviditet. 
    Hur man orkar. Ingen aning. Jag har gett upp flera gånger. Det har gått år emellan. Men nu är vi där igen, dom sista försöken. 

Det här är första försöket för mig och min man och idag har jag testdag och jag fick negativt på stickan 😭

Försöker vara positiv men det är jätte svårt. 

Jag har tidigare gjort 4 ivf med mitt ex och alla 3 försöken på RMC misslyckades, vi fick aldrig några befruktade ägg. Fjärde gången gjorde vi ivf i Turkiet och där blev jag gravid men fick mf i vecka 14. 
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

Nej vad roligt, grattis ❤️
  • Anonym (221711)

Jag fick hem brev från min läkare om att vi ska starta en ny behandling. Långa protokollet den här gången. Är de någon som har testat de långa protokollet? 

Förstår inte riktigt, står att jag ska börja med nässpray på cykeldag 20. Jag fick min mens den 30/11 betyder de att jag ska starta med nässpray den 19/12? Hur länge tar man nässpray? Helt förvirrad 😩

• Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-12-18 20:43:44 följande:

Hoppas det går bra för er som lyckats bli gravida. Och vi andra får väl helt enkelt ta nya tag efter helgerna. 

Oavsett var ni är i processen så önskar jag er en God Jul!

Jag påbörjar en ny behandling idag, långa protokollet så jag ska spraya i ca 2 veckor nu. Hoppas på bättre resultat denna gången☺️

Hur har de gått för dig? Fick du din mens?

Önskar också er alla en riktig God Jul🥰
Svar på tråden 40år och IVF