-
Tack så jätte mycket☺️April2 skrev 2024-11-14 18:24:16 följande:Grattis!!! 😊🥳
-
Får fråga läkaren imorgon och se vad han säget😀April2 skrev 2024-11-14 18:25:45 följande:Vår läkare övervägde att sätta tillbaka flera men pga att bara ett blev befruktat löste det sig av sig själv 😅
-
Tror att det är samma på min också men jag är inte säker. Får fråga läkaren idagNervernautanpå skrev 2024-11-15 01:12:52 följande:Grattis till befruktade ägg!
På min klinik sätter dom inte in flera ägg samtidigt, jag har frågat. Men det är säkert olika.
Hur är det med dig? -
Hej och välkommenAnonym (JLB) skrev 2024-11-15 09:05:31 följande:
Hejsan!
Ny här. Jag är 37 år så jag hoppas att jag är välkommen ändå.
AMH januari -24 var 2.46. i Juni var det 1.89 och i Oktober var det 1.2... ingen kan förklara varför det gått ner så snabbt. Jag lever sunt, har bra värden i övrigt och tagit kosttillskott för fertiliteten länge.
Vi har försökt med andra barnet i 15 månader och nu har vi påbörjat vår första IVF-runda. Under året har vi fått två missfall. ett utomkveds vecka 6 och ett där vi fick se hjärtljud i vecka 7 men som blev ett missfall i vecka 9.
Vår dotter är 3,5 år och längtar så efter småsyskon <3
Vi går hos Göteborgs IVF-klinik.
9 november började jag med Bemfola. nu är jag inne på andra dagen av Fyremadel. igår var jag på UL och de kunde räkna till 4+3 10-15mm stora äggblåsor. Det tyckte jag lät lite? bara sju stycken... Nu har de iallafall höjt dosen Bemfola något. På måndag 18e ska jag ta Ovitrelle och den 20e blir det äggplock.
På mitt sista UL hade jag 4 äggblåsor men vid äggplock hade jag bara 3.
2 av äggen blev befruktade och idag ska jag tillbaka.
Så 7 äggblåsor är bättre än inga alls Jag blev också jätte besviken och ledsen att jag hade så lite äggblåsor för jag har alltid haft 12-15 st vid tidgare ivf försök. Men denna gången gick det så mycket bättre också när jag hade få äggblåsor. Plus så kanske du får fler nu när de har höjt dosen. -
Ja jag frågade men läkaren sa nej till mig, blev bara ett ägg.Nervernautanpå skrev 2024-11-15 11:26:27 följande:Min läkare menar på att risken är så mycket större både för mamma och barn vid flerbarnsgraviditet och att dom därför inte gör det.
Tack, det är rätt ok. Hade nästan hunnit glömma hur psykiskt påfrestande den här resan är då vi haft uppehåll i några år pga pandemi osv. Just nu går jag och väntar på nästa mens då jag ska kontakta kliniken igen. Som jag förstått det så blir det insättning fem dar efter ägglossning då vi har i frysen.
Skulle fortsätta odla de andra ägget och se om den kan frysas.
Testdag den 30/11 så nu håller jag tummarna att alltig går bra
Skönt att du mår bra och nu är de nya tag och vi håller tummarna att allting går mycket bättre denna gången -
Kämpa på, ge inte upp. Jag vet att man blir så besviken och ledsen men din dag kommer att komma❤️ Trodde aldrig att jag skulle få några befrukade ägg då jag och mitt ex försökte i 10 år och fick aldrig några befruktade ägg men i onsdags så fick jag helt plötsligt två befruktade ägg. (Med min nya partner) Har aldrig varit så glad i hela mitt liv, satt och grät på jobb när jag läste meddelandet på 1177.Eulalia84 skrev 2024-11-15 12:37:34 följande:
Har bara läst här ett tag, men hejar på alla som kämpar här inne❤️
Jag gjorde en frysåterföring nu i november men i måndags kom mensen så det ville inte ta sig denna gång heller, det var vår tredje insättning och börjar misströsta lite.
Vi ska iallafall köra på och göra ny insättning direkt i denna cykel, men förhoppningarna har sjunkit till typ ingenting nu. Tycker det är så tufft med dessa negativa test och att inte ens få komma till testdagen utan att mensen redan dykt upp. Man vet ju från början att man har lite oddsen emot sig även om allt ser bra ut, så ibland är det svårt att hålla modet uppe.
Ursäkta deppigt inlägg, men behövde skriva av mig lite😊
-
Nej gud vad roligt, grattis är glad för din skullApril2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:
Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊
-
Jag hade också ont i brösten när jag tog sprutorna.Anonym (JLB) skrev 2024-11-17 09:19:21 följande:
Symptom?
har sprutat Bemfola sedan 9/11. Sista ikväll. Och sista Fyremadel ikväll Också. Tar Ovitrelle imorgon.
jag har så galet ont i brösten nu 😳 och ÄL-flytningar mer än någonsin. Är detta något ni andra också upplevt?
-
Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen
-
Lycka tillAnonym (JLB) skrev 2024-11-18 21:13:00 följande:
Tack för svar angående biverkningar, allesamman!
nu Har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan. Har tid för äggplock på onsdag kl 08.15 🙌🏻
känns spännande!