-
Åh, håller tummarna för dig. Behövs som tidigare sagts bara ett guldägg.Anonym (221711) skrev 2024-11-11 11:33:26 följande:Jag hade ultraljud idag och jag hade bara 4 äggblåsor denna gången också. Men han sa att blåsorna hade växt och ser jätte fina ut. På onsdag bli det äggplock så jag håller tummarna att de går bra🤞☺️
-
Jag gjorde ultraljud på en fredag och äggplock på måndagen.Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-13 12:48:59 följande:
Håller tummarna!
Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar?
-
Grattis till befruktade ägg!Anonym (221711) skrev 2024-11-14 11:27:40 följande:
undra om man får sätta tillbaka båda äggen?
På min klinik sätter dom inte in flera ägg samtidigt, jag har frågat. Men det är säkert olika. -
Jag var ledig dagen då dom plockade ägg, pga medicin. Har för mig att jag fick en cocktail av morfin, stesolid och Alvedon. Jobbade dagarna efter men hade väldigt ont. Men det verkar väldigt individuellt! Men skulle säga att väntan är värst!Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-14 09:57:53 följande:
Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande?
Så jobbigt att vänta (sms)besked. Man blir tokig och tiden står stilla.
-
Min läkare menar på att risken är så mycket större både för mamma och barn vid flerbarnsgraviditet och att dom därför inte gör det.Anonym (221711) skrev 2024-11-15 08:47:36 följande:Tror att det är samma på min också men jag är inte säker. Får fråga läkaren idag
Hur är det med dig?
Tack, det är rätt ok. Hade nästan hunnit glömma hur psykiskt påfrestande den här resan är då vi haft uppehåll i några år pga pandemi osv. Just nu går jag och väntar på nästa mens då jag ska kontakta kliniken igen. Som jag förstått det så blir det insättning fem dar efter ägglossning då vi har i frysen. -
Känner exakt samma som du. Kämpa på ❤️Eulalia84 skrev 2024-11-15 12:37:34 följande:
Har bara läst här ett tag, men hejar på alla som kämpar här inne❤️
Jag gjorde en frysåterföring nu i november men i måndags kom mensen så det ville inte ta sig denna gång heller, det var vår tredje insättning och börjar misströsta lite.
Vi ska iallafall köra på och göra ny insättning direkt i denna cykel, men förhoppningarna har sjunkit till typ ingenting nu. Tycker det är så tufft med dessa negativa test och att inte ens få komma till testdagen utan att mensen redan dykt upp. Man vet ju från början att man har lite oddsen emot sig även om allt ser bra ut, så ibland är det svårt att hålla modet uppe.
Ursäkta deppigt inlägg, men behövde skriva av mig lite😊
-
Wow! Vad roligt. Grattis!April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:
Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊
-
Lycka till!Anonym (JLB) skrev 2024-11-18 21:13:00 följande:
Tack för svar angående biverkningar, allesamman!
nu Har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan. Har tid för äggplock på onsdag kl 08.15 🙌🏻
känns spännande!
-
Väntan är nästan det värsta i hela processen. Kämpa på!Anonym (221711) skrev 2024-11-18 09:28:36 följande:
Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen
-
Jag tog morgon och kväll dagen efter äggplock och fram till testdag, och om testet var positivt skulle jag ta en om dagen tills dom tog slut.April2 skrev 2024-11-20 11:30:31 följande:
Vad har ni fått för instruktion angående progesteron? Jag började dagen efter äggplock och skulle ta i tre veckor. Det innebär att jag ska sluta på fredag. Jag känner mig lite nervös över detta, tänk om jag inte producerar tillräckligt själv.. Jag kommer inte ihåg hur det var då jag blev gravid efter första ivf-en om jag tog längre tid då men var ju betydligt yngre då också.. 😅
-
Ja du, bra fråga. Ring och fråga på kliniken skulle jag säga. Det verkar som sagt vara väldigt olika hos olika läkare.Anonym (221711) skrev 2024-11-20 20:48:16 följande:
Har ni läst brukningsanvisningen? Står såhär, om graviditet har bekräftats ska behandligen med Cyclogest fortsätta i 38 dagar från behandlingens början.
Hur kommer de sig att jag bara ska ta tabletterna tills testdagen bara? Det är ju inte ens i närheten av 38 dagar. Enligt det som står i brukningsanvisningen så ska jag ta tabletterna till sista december underfär ifall jag får positivt.
-
Var väldigt svullen och hade jätteont i magen efter äggplocket. Ringde tom kliniken och frågade om det var normalt för jag har aldrig känt så tidigare. Men det var normalt tydligen.Anonym (JLB) skrev 2024-11-21 21:00:39 följande:
Helvete vad den här svullnaden är jobbig. Ser ut att vara gravid i femte månaden. På morgonen ser jag nästan normal ut men på kvällen (samma igår) så är buken jättestor. Hur har det varit för er andra?
-
Der satt i typ en vecka. Värst första dagarna. Jag jobbade ändå men det var jobbigt.Anonym (JLB) skrev 2024-11-22 05:52:13 följande:Hur länge satt det i sig för dig?
trodde jag skulle kunna leva någolunda normalt efter äp men det går inte. kan inte jobba -
Åh, lycka till! Håller tummarna att det är ett guldägg!SJZ skrev 2024-11-23 05:37:35 följande:
Hej!
Jag är 39 år och ska fylla 40 i Februari. Jag gjorde äggplock igår. Hade 4 äggblåsor men det fanns bara ett ägg. Det bokades en tid för ET på Måndag. De skulle höra av sig innan kl. 12 (på måndag antar jag ) om något hade hänt med ägget. Min man sa att embryologen hade sagt att det var ett bra ägg under äggplocket. Vi håller tummarna att det är ett guldägg annars får vi se vad de säger om vi får köra en ny omgång.
-
Jag går ju bara och väntar på nästa mens som är om en dryg vecka. Vet ni när det är jag ska börja ta ägglossningstesten sen? Jag fattade inte riktigt. Hon på kliniken sa att jag skulle ringa första dagen jag har mens och att jag sen ska ta ägglossningstest varje dag tills det är glad gubbe? Men det lär väl sluta blöda innan man tar såna test?
Jag har 3 blastocyster i frysen. Så från ägglossning så ska det gå fem dagar som jag förstod innan ett sätts in igen. Men tinar dom upp ett bara? Eller hur funkar det? Jag har aldrig gjort insättning från frys. -
Det är så jag har tänkt också. Får se vad dom säger nästa gång jag ringer.Anonym (JLB) skrev 2024-11-24 15:26:36 följande:Personligen hade jag börjat testa vid mensens slut. Det känns som att det är extremt ovanligt att man skulle ha så tidig ägglossning att den kommer precis när mensen slutar eller under mens.
-
Tack! 🙏Anonym (221711) skrev 2024-11-24 15:51:22 följande:Jag har ingen erfarenhet av frysförsök men jag höll på med ägglossningstest i några månader. jag tog testet på morgonen men sen har jag läst att vissa har skrivit att man inte ska ta testerna på morgonen så jag vet tyvärr inte om det stämmer.
Tror att jag höll på i 3 månader med ägglossningstester och jag fick bara en glad gubbe första månaden. Jag började med testerna dagen efter att mensen tog slut☺️
Lycka till håller tummarna för dig🤞🏼
Lyckas alltid komma på massa frågor jag har efter jag lagt på luren med personalen på kliniken. Får skriva ner frågor innan jag ringer nästa gång kanske. -
Tack gör svaret!Eulalia84 skrev 2024-11-24 17:55:50 följande:När du ringer om att mensen kommit kommer kliniken tala om vilken dag du ska börja med ägglossningstesten. Det beror också på hur lång din cykel brukar vara. Vid mitt första FET skulle jag börja testa på dag 10, men jag tjuvstartade redan på dag 9 och tur var det för jag fick glad gubbe redan på dag 10 och utan ett negativt test före hade jag inte fått gjort insättning i den cykeln.
Jag inväntar att få göra FET igen nu och den här gången fick jag börja testa på dag 8. Fick positivt test igår på dag 13 så lär bli insättning på fredag nästa vecka☺️
Stort lycka till nästa vecka! Jag hoppas jag hinner med att få göra det i den här cykeln, kan bli tight med juluppehåll. Men hoppas i alla fall. Man kan tycka att nån månad hit eller dit, vad gör det. Men ja ni här i tråden fattar ju. -
Jag hade så. Sen om det berodde på äggplock eller cyclogest eller kombinationen av dom båda... ingen aning. Men var rejält svullen och hade ont i en dryg vecka.Anonym (JLB) skrev 2024-11-25 21:59:35 följande:
Cyclogest - vad har ni upplevt för biverkningar?
jag är på Äggplock plus 5 dagar. RD3 bara. Är fortfarande helt otroligt svullen om buken på kvällarna.
är detta något ni upplevt av vaggisarna eller är det fortfarande äggplocket tro?