-
Nyfiken, på vilket sett fick du bättre resultat? Jag har ju som sagt gått på Bemfola bara så har inget att jämföra med.Eulalia84 skrev 2024-10-18 13:42:12 följande:Jag fick menopur vid min förra stimulering och hade kraftig huvudvärk under hela stimuleringen. Första gången hade jag bemfola som jag nästan inte kände några biverkningar alls av. Så det verkar kunna variera mellan medel. Det var dock värt huvudvärken då jag fick ett otroligt mycket bättre resultat med menopur😊
-
Tack för utförligt svar! Ja, det är såklart individuellt, men ändå.Eulalia84 skrev 2024-10-18 21:08:25 följande:På bemfola fick jag ut tre ägg, två blev befruktade och satte in en tvådagars som tyvärr inte tog sig. Det andra befruktade ägget dog redan på dag två.
Med menopur fick jag ut sju ägg, fem blev befruktade och hela fyra st av dom blev fin fina femdagars blastocyster. Fick ett tillbaka som tyvärr inte tog sig men har nu tre flingor kvar i frysen.
Så det blev fler ägg och bättre kvalité på menopur. Men det är väldigt individuellt vad man svarar bra på, för mig var menopur bättre än bemfola😊
Jag hoppas naturligtvis att det lyckas bra med äggplock nu. Men tar inget förgivet. -
Ikväll ska jag ta Ovitrelle och sen blir det vilodag från sprutor på söndag. Måndag morgon är det dags för äggplock och sen får vi se helt enkelt! Det känns spännande men på något sett är jag nästan inställd på att det inte kommer gå... är kanske som ett slags skydda sig själv eller nåt. Försöker känna mig hoppfull i alla fall.
Idag har jag varit jättetrött och känt mig "svullen". -
Då har jag gjort äggplock. Det blev 9 ägg totalt och imorgon får vi veta hur det har gått.
Jag vet inte vad som är bra och dåligt men känns ju bra att det fanns ägg iaf och dom verkade nöjda på kliniken. Känns skönt att det är gjort! -
Gick det bra med spruta nr 2?Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-19 21:09:57 följande:
Förstår din känsla att inte vilja tro för mycket utan utgå mentalt från att det inte går. Jag går lite likadant och mantrar för mig själv. Det går aldrig vägen första gången?. Statistiken är emot mig?. Hoppas inte för mycket. ..
men håller alla tummar för dig. Imorgon ska jag komplettera med en sprut till. Huvudvärken ger sig inte så det är tydligen mitt nya normala dessa dagar. En dag i taget?.
-
Och ännu en uppdatering. 5 ägg är befruktade så på lördag planeras insättning. Sen får vi se om nån klarar sig till frysen också. Det är väldigt spännande nu!Nervernautanpå skrev 2024-10-21 11:32:18 följande:
Då har jag gjort äggplock. Det blev 9 ägg totalt och imorgon får vi veta hur det har gått.
Jag vet inte vad som är bra och dåligt men känns ju bra att det fanns ägg iaf och dom verkade nöjda på kliniken. Känns skönt att det är gjort!
-
Håller tummarna att det går bra den här gången!April2 skrev 2024-10-22 21:39:24 följande:
Hej! Jag är 40 år och har precis börjat med min tredje ivf-behandling! Sprutdag 2 idag, tar menopur 300. Förra försöket fick jag bemfola 300, 9 ägg och 5 befruktade men inget tillbaka tyvärr! 😓
-
Wow, jag hade inte fixat att ta sprutorna själv, bra jobbat!Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-22 20:42:19 följande:
Så roligt och spännande! Gott mos! Check på nästa milstolpe för dig då.
Spruta 2 gick mycket bättre än väntat, första dagen? sen har det varit lite jobbigare. Jag skapar själv lite onödig ångest och så spänner jag mig. Helheten dock helt klart hanterbart och lättare än väntat. Jag trodde faktiskt inte jag skulle klara ta sprutan själv men det har funkat fint. Snart UL för mig. Håller tummarna på lite ägg nu så det kan plockas nåt. Fortfarande huvudvärk och lite allmänt sjuk-känsla. Trött och hängig. Ser fram emot att sluta med sprutorna Så hoppas jag får sluta kort efter ul.
Jobbigt med huvudvärken. Tröttheten känner jag igen mig i, har varit helt sjukt trött.
Det känns såklart bra att dom fick ut ägg och att flera befruktades, jag klamrar mig fast i det hoppet. Men som tidigare sagt, man vågar inte hoppas för mycket. Fast kanske borde man försöka släppa lite på den ångesten (hur gör man det?) för jag tänker, vi kan ju inte påverka slutresultatet oavsett. Det blir vad det blir. Det får lov att sluta bra. Men det känns oerhört långt till lördag nu... -
Vad starkt av dig att gå igenom resan själv, har du ingen nära vän som kan avlasta lite? Tänker att det kan hjälpa lite bara att ha någon att ventilera lite med.Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-23 10:00:22 följande:
Jag lever själv och dessutom mycket på resande fot så det är inte jättemycket att välja på än att bara bita ihop och lösa problemet själv. Går detta vägen lär det bli mycket av den varan att lösa själv framöver :D
Rest mycket senaste dagarna. Huvudvärk åksjuk och illamående som satan. Usch och fy. Ångest med sprutor på resande fot. Kylvaror och transportproblem. Kommer de ta dem i säkerhetskontrollen? Kommer jag bli outad till kollegorna direkt nu? Men det har gått bra än så länge.
Svårt med ångest. Får ångest av ångesten. Haha. Tänker att ångesten och oron skapar sämre förutsättningar för hela processen och får då ännu mer ångest. Ångestinflation.
-
Oj, men vad skönt att kollegan inte märkte. Alltså, jag tänker att det kanske inte är hela världen om det skulle råka hända, men jag förstår fullt ut känslan av att vilja hålla det privat.Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-23 16:55:46 följande:Idag gick det förresten inte att få igenom sprutorna obemärkt i säkerhetskontrollen men gick snabbt och diskret att få igenom dem ändå. Trots en kollega jämte som aldrig märkte något..