• Anonym (JLB)

40år och IVF

Helvete vad den här svullnaden är jobbig. Ser ut att vara gravid i femte månaden. På morgonen ser jag nästan normal ut men på kvällen (samma igår) så är buken jättestor. Hur har det varit för er andra? 

• Anonym (JLB)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-21 22:58:32 följande:
    Var väldigt svullen och hade jätteont i magen efter äggplocket. Ringde tom kliniken och frågade om det var normalt för jag har aldrig känt så tidigare. Men det var normalt tydligen. 
    Hur länge satt det i sig för dig? 
    trodde jag skulle kunna leva någolunda normalt efter äp men det går inte. kan inte jobba
  • Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-21 21:37:20 följande:
    Återföring planerad dag 3, alltså söndag. Om de inte ringer imorgon och avbokar pga icke befruktade ägg. 
    Håller alla tummar för dig! Uppdatera oss gärna! 
  • Anonym (JLB)

Igår satte vi in en tvådagars av ?toppkvalitet? ❤️ 
    vi hade totalt tre fina och fyra lite mindre fina men alla 6 som är kvar ska få chansen att utvecklas vidare så får vi se om det finns någon blastocyst kvar att frysa ner nästa vecka. Eftersom det ?bara? var tre riktigt fina så vågade de inte vänta med insättningen. 

Så nu håller vi tummarna. Testdag 6/12. Känns som en evighet. 

tydligen hade 13 ägg befruktats men 6 av dem var ?polyfert? dvs fler än en spermie hade tagit sig in. så behöver vi göra fler plock så blir det ICSI nästa gång. Något med att ägget inte klarar att stänga efter första. 

• Anonym (JLB)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-23 18:20:40 följande:

Jag går ju bara och väntar på nästa mens som är om en dryg vecka. Vet ni när det är jag ska börja ta ägglossningstesten sen? Jag fattade inte riktigt. Hon på kliniken sa att jag skulle ringa första dagen jag har mens och att jag sen ska ta ägglossningstest varje dag tills det är glad gubbe? Men det lär väl sluta blöda innan man tar såna test?

Jag har 3 blastocyster i frysen. Så från ägglossning så ska det gå fem dagar som jag förstod innan ett sätts in igen. Men tinar dom upp ett bara? Eller hur funkar det? Jag har aldrig gjort insättning från frys.

Personligen hade jag börjat testa vid mensens slut. Det känns som att det är extremt ovanligt att man skulle ha så tidig ägglossning att den kommer precis när mensen slutar eller under mens. 
  • Anonym (JLB)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-24 17:11:14 följande:
    Tack! 🙏 
    Lyckas alltid komma på massa frågor jag har efter jag lagt på luren med personalen på kliniken. Får skriva ner frågor innan jag ringer nästa gång kanske.

Hej igen, 

jag har läst mig till, angående att man bara tinar ett embryo, att det bara tar någon eller några minuter att tina det. Så skulle det vara så att du har flera i frysen och du vid FET tyvärr förlorar det de tinat upp, kan de tina ett till medan du är där. Men man tinar alltså bara ett åt gången  

tror det var Nordic IVF jag läste på 

• Anonym (JLB)

Cyclogest - vad har ni upplevt för biverkningar? 

jag är på Äggplock plus 5 dagar. RD3 bara. Är fortfarande helt otroligt svullen om buken på kvällarna. 

är detta något ni upplevt av vaggisarna eller är det fortfarande äggplocket tro?

• Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-26 09:04:05 följande:
    Har inte kommit mer blod så jag hoppas att det är falskt alarm.

Hur mår du?❤️
    Håller tummarna! 
  • Anonym (JLB)
    April2 skrev 2024-11-26 09:00:07 följande:
    Jag kände mig väldigt svullen av cyclogest. Nu slutat med dem helt sedan söndag kväll och tycker redan att jag känner mig mindre svullen! 😊 
    Då hoppas jag också att svullnaden försvinner här. Fast OM jag blir gravid skulle jag äta dem i ytterligare två veckor fick jag information om. Men det är bara att bita ihop och hoppas. Eyes on the prize osv. 
  • Anonym (JLB)

Nu fick Vi meddelandet om att två blastocyster kunnat frysas. Så skönt att veta att vi kan göra en FET om det inte tar sig nu och kanske slippa stimulering och äggplock. 

• Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-26 12:00:17 följande:
    Hej. Jag ligger ju en dag efter dig. Jag är trött, riktigt trött. Utöver det kan jag nog inte säga att jag har några biverkningar alls... känner ändå efter hela tiden men icke. 

Har du fått testdag 7/12? satte du in blasto eller en tvådagars? Du har säkert skrivit det men jag hittar det inte när jag skrollar uppåt. 

min trötthet var som värst under stimuleringen efter ett par dagar. nu somnar jag visserligen på soffan vid 21 varje kväll men det är ok under dagarna 

• Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-26 16:36:25 följande:

Satte in en 3 dagars, testdag 7/12.

Jag var trött även under stimuleringen men kopplade den mycket till den ihärdiga huvudvärken jag hade varenda dag.  

Usch då. Huvudvärk hade jag också. Vidrig sådan. 

kul att följas åt! 

• Anonym (JLB)

God morgon! 

jag har tagit ett test för att se att Ovitrellen är borta, vilket den var. Negativt. 

Hur tidigt efter ET med en tvådagars kan man testa om man inte orkar vänta ända till testdagen? 

är på RD5 idag. Tror ni RD10 kan funka? Jag har fått två missfall under året och då har jag fått positivt på 10 respektive 11DPO. 

• Anonym (JLB)

Smygtestade idag på RD9 
    toknegativt. Det känns kört :( 

• Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-30 05:07:07 följande:
    April2 skrev 2024-11-29 18:12:53 följande:
    Tre gånger har jag gjort det, första resulterade i ett barn som nu är 5 år, inga till frysen, andra ivf plockade de ut 10 ägg, inget utvecklades som det skulle efter befruktning så ingen återföring. Tredje ivf:en blev ett ägg av 6 befruktat och jag fick tillbaka det dag tre och är nu gravid. Trots att vi haft otur med befruktning och aldrig lyckats få långtidsodling att fungera har vi verkligen haft sån oerhörd tur ändå.

Hoppas så att det är er tur snart ❤️

Det här är första försöket för mig och min man och idag har jag testdag och jag fick negativt på stickan 😭

Försöker vara positiv men det är jätte svårt. 

Jag har tidigare gjort 4 ivf med mitt ex och alla 3 försöken på RMC misslyckades, vi fick aldrig några befruktade ägg. Fjärde gången gjorde vi ivf i Turkiet och där blev jag gravid men fick mf i vecka 14. 
    ❤️ känner med dig. 
  • Anonym (JLB)

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

• Anonym (JLB)

Testade precis igen på RD12. Då är alltså embryot 14 dagar. jag tror jag ser något!! Kan ni hjälpa mig att tyda det? Testade igår på RD11 och såg ingenting alls? 

• Anonym (JLB)

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

• Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-05 15:14:13 följande:

Så roligt! Stort grattis!

Jag testade igen idag RD11 med cb testa tidigt, men fortfarande negativt. Nu inte mycket hopp alls kvar men tänker väl att jag så klart provar imorgon igen och sen en sista gång på lördag när jag fått testdag  

Jag fick inte svagt positivt förrän RD12 så ge inte upp! 
Svar på tråden 40år och IVF