Konflikt mellan gränser och attraktion: Vad gick fel?
Är det någon som känner igen sig?
På vår första dejt förra veckan kom vi överens om att bara sova ihop, men vi blev intima, med honom mer pådrivande, vilket jag tyckte gick för fort. Vi kysste och kläddes av oss och sen var han i mig. Jag trodde nog att vi skulle ha passionerat mys.
Med reflektion vet jag att jag tvivlar på att mina gränser är lika viktiga som andras önskemål. Det blir en social press och kanske uppstod en subtil maktbalans där jag kände att jag inte hade lika mycket inflytande? Men jag gillade honom samtidigt. Vi hördes i helgen där jag skrev att jag behövde att vi gick långsamt fram på grund av en tidigare relation.
Vi träffades igen nu i tisdags och även om jag sagt att jag ville vänta blev vi intima igen på hans intivativ. Här kommer MITT FELAKTIGA beteende. Jag skulle fråga först och fått samtycke. I impuls örfilade jag honom, då jag trodde han gillade lite-på-gränsen baserat på hans handlingar. Detta är inget jag vanligtvis gör och händer isåfall med någon jag känner väldigt väl. Han blev chockad och jag bad om ursäkt, och det var ok mellan oss.
Idag meddelade han att han inte ville träffas mer, eftersom han såg mitt agerande som en dealbreaker. Det var rätt beslut utifrån dynamiken vi hann få på två dejter. Jag bad om ursäkt igen och känner oerhörd ånger. Jag ifrågasätter mig själv. Bär han någon del i detta? Ligger allt på mig? Gjorde han fel? Är jag en dålig människa?