Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Konflikt mellan gränser och attraktion: Vad gick fel?

Anonym (Förvirrad) skrev 2024-10-11 01:13:23 följande:

Mm. Jag har inte gjort rätt. Men bra att veta att du ser att det finns saker som inte varit rätt från hans sida.

Fast vad gjorde du när han initierade sex? Sade du nej? Drog du dig undan? 

Och i vilket sammanhang slig du honom? Var det en del av sexet eller för att du blev arg?

• Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-10-11 07:13:41 följande:

Detta är ju min bild och han kanske inte alls håller med.
    Jag sa innan vi åkte till honom att jag ville sova ihop. Vi kysstes och jag i min enfald trodde nog inte han skulle vara i mig utan mer petting I guess. Vid tillfälle två sa jag att jag inte ville när han började ta på mig. Han pausade lite men minuter senare efter jag gick ner på honom efter att han frågade om jag kunde göra det flyttade han runt mig och så blev det vaginalt samlag. Jag kände inte att jag verktyg att sätta mer gränser. I allt detta var jag attraherad av honom och ville att han skulle gilla mig också. Så dubbelt.

Örfilen ägde rum under sexakten. Men som jag skrev ovan har på något vis landat i att lite-på-gränsen-dynamik. Jag borde verkligen ha frågat först. 

Du behöver lära dig sätta gränser. Å andra sidan behöver han lära sig att lyssna på andra. 

Men  bra att han avbrutit er kontakt. 

• Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-10-12 09:50:31 följande:

Tack för att du delar med dig.

Eftersom mina behov inte riktigt hade uppmärksammats tidigare gjorde det svårt för mig att senare uttrycka dem tydligare, för jag förstod det som om det inte var lika viktigt. Det är nog i en del av varför situationen utvecklades som den gjorde, men det ursäktar inte mitt beteende. Jag borde ha frågat så hade varken jag eller han känt så här. Min tanke är att tydligt samtycke är så otroligt viktigt. Vad tänker du om det? 

Om tydligt samtycke är viktigt så borde du vara tydlig om du inte vill. För du gav lite dubbla budskap. Sedan, om nu tydligt samtycke är viktigt för dig, så är det ju ännu konstigare att du slog honom. 
Svar på tråden Konflikt mellan gränser och attraktion: Vad gick fel?