Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Konflikt mellan gränser och attraktion: Vad gick fel?

Är det någon som känner igen sig? 

På vår första dejt förra veckan kom vi överens om att bara sova ihop, men vi blev intima, med honom mer pådrivande, vilket jag tyckte gick för fort. Vi kysste och kläddes av oss och sen var han i mig. Jag trodde nog att vi skulle ha passionerat mys.

Med reflektion vet jag att jag tvivlar på att mina gränser är lika viktiga som andras önskemål. Det blir en social press och kanske uppstod en subtil maktbalans där jag kände att jag inte hade lika mycket inflytande? Men jag gillade honom samtidigt. Vi hördes i helgen där jag skrev att jag behövde att vi gick långsamt fram på grund av en tidigare relation. 

Vi träffades igen nu i tisdags och även om jag sagt att jag ville vänta blev vi intima igen på hans intivativ. Här kommer MITT FELAKTIGA beteende. Jag skulle fråga först och fått samtycke. I impuls örfilade jag honom, då jag trodde han gillade lite-på-gränsen baserat på hans handlingar. Detta är inget jag vanligtvis gör och händer isåfall med någon jag känner väldigt väl. Han blev chockad och jag bad om ursäkt, och det var ok mellan oss. 

Idag meddelade han att han inte ville träffas mer, eftersom han såg mitt agerande som en dealbreaker. Det var rätt beslut utifrån dynamiken vi hann få på två dejter. Jag bad om ursäkt igen och känner oerhörd ånger. Jag ifrågasätter mig själv. Bär han någon del i detta? Ligger allt på mig? Gjorde han fel? Är jag en dålig människa?

• Svar på tråden Konflikt mellan gränser och attraktion: Vad gick fel?
  • Anonym (Förvirrad)

Tack för att du bekräftar att jag inte är helt fel även om jag gjorde fel.Hjärta

• Anonym (Förvirrad)

Mm. Jag har inte gjort rätt. Men bra att veta att du ser att det finns saker som inte varit rätt från hans sida.

• Anonym (Förvirrad)

Detta är ju min bild och han kanske inte alls håller med.
    Jag sa innan vi åkte till honom att jag ville sova ihop. Vi kysstes och jag i min enfald trodde nog inte han skulle vara i mig utan mer petting I guess. Vid tillfälle två sa jag att jag inte ville när han började ta på mig. Han pausade lite men minuter senare efter jag gick ner på honom efter att han frågade om jag kunde göra det flyttade han runt mig och så blev det vaginalt samlag. Jag kände inte att jag verktyg att sätta mer gränser. I allt detta var jag attraherad av honom och ville att han skulle gilla mig också. Så dubbelt.

Örfilen ägde rum under sexakten. Men som jag skrev ovan har på något vis landat i att lite-på-gränsen-dynamik. Jag borde verkligen ha frågat först. 

• Anonym (Förvirrad)

Ja, väldigt bra! Det blev inte bra alls.

• Anonym (Förvirrad)
    New Dawn skrev 2024-10-11 09:45:59 följande:

Det blir väldigt påtagligt att vi är på FL..
    Han respekterade inte dina gränser. Inte så mycket mer att tillägga där. 

Vad gäller ditt agerande är det bara märkligt. Du har inte berättat något som skulle få dig att tro att han ville ha en örfil...Sådant bör man ju verkligen veta att den andre gillar. 

Har visserligen lite svårt att ta detta på allvar. 

Mitt första inlägg på FL så det är genuint från min sida. Har inte varit här så jag har svårt att veta hur diskussionerna brukar vara.

Mitt beteende var inte bra. Lågvattenmärke. 
    Jag förstår mer och mer att han var ansvarig för sitt beteende. Och jag för mitt. Hamnade bara i att jag kunde se allt jag hade gjort (och inte gjort) som gjorde att situationen inte blev bra. 
  • Anonym (Förvirrad)

Anonym (Delta) skrev 2024-10-12 09:23:23 följande:
    Om detta är referatet kan jag inte riktigt se att han gjort något större fel. Fram till örfilen var det väl bara en rätt så normal dejtingsituation med petting som utvecklas vidare till sex efter lite velande.

Tack för att du delar med dig.

Eftersom mina behov inte riktigt hade uppmärksammats tidigare gjorde det svårt för mig att senare uttrycka dem tydligare, för jag förstod det som om det inte var lika viktigt. Det är nog i en del av varför situationen utvecklades som den gjorde, men det ursäktar inte mitt beteende. Jag borde ha frågat så hade varken jag eller han känt så här. Min tanke är att tydligt samtycke är så otroligt viktigt. Vad tänker du om det? 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (M) skrev 2024-10-12 09:55:47 följande:
    Om tydligt samtycke är viktigt så borde du vara tydlig om du inte vill. För du gav lite dubbla budskap. Sedan, om nu tydligt samtycke är viktigt för dig, så är det ju ännu konstigare att du slog honom. 
    Mmm. Ännu tydligare nu när jag gjorde fel mot någon annan. Och ja, därför jag skrev här på FL för så konstigt beteende av mig som jag inte kände igen. 
  • Anonym (Förvirrad)
    New Dawn skrev 2024-10-12 10:26:03 följande:
    Ja, det är rätt udda att absolut inte vilja ha samlag, men petting och örfilar.
    Just ja, vi är på familjeliv...

Jag är medveten om att jag inte är klanderfri och fattar att man kan se det som udda. Jag önskar jag kunde ge en bättre beskrivning av hur dynamiken var men det är svårt att fånga nyanser i text. Det blir lätt boxigt. 

Gällande FL, så har jag bara varit här lite och har inte koll på alla sammanhang, men jag har hittills tyckt att trådarna här verkar genuina.

• Anonym (Förvirrad)

Jag gjorde fel mot honom i den här situationen (och hans agerande var kanske inte det bästa).

Tack för att ni tagit er tid att skriva och för allt stöd, samt att ni delat med er av olika synvinklar.

Svar på tråden Konflikt mellan gränser och attraktion: Vad gick fel?