Inlägg från: Anonym (!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!!)

Förskola ska veta ledighet över julen redan nu?

Anonym (Ellen) skrev 2024-10-10 15:22:03 följande:
    Fullt rimligt!
    Föräldraledighet ska sökas på visst varsel (2 el 3 mån beroende på avtal) och vi är snart i mitten av oktober så inga konstigheter alls. 
    Men ni ska inte ha dåligt samvete över behovet av omsorg, det är inget som förskolan ska lägga på er. 
    Men Ts har inte skrivit om föräldraledighet utan om vanlig ledighet. Och de hade dessutom båda tänkt arbeta på klämdagarna. Om förskolan försöker stänga på klämdagarna så skulle åtminstone jag säga till dem att om de hade skrivit det redan när man söker förskola så skulle jag valt en annan och meddelat kommunen att jag behöver förskola på klämdagarna.
  • Anonym (!!)
    Anonym (Ellen) skrev 2024-10-10 21:04:18 följande:
    Jag tänkte inte främst på TS utan på personalen på förskolan.... Svårt för dem att planera och söka sina respektive ledigheter i tid om de inte får veta förutsättningarna. 
    På mitt jobb är inte julledigheten klar förrän i December så då måste alla föräldrar anmäla att barnen behöver gå på förskolan på mellandagarna. Annars får de söka föräldraledighet. Men nu har ju Ts inte ens tänkt vara ledig men förskolan verkar ju  försöka få dem att vara lediga genom att babbla om att alla andra barn ska vara hemma.
Svar på tråden Förskola ska veta ledighet över julen redan nu?