Kan inte hålla mig vaken på tex föreläsningar möten
Jag somnar (oftast) inte fysiskt men min hjärna stänger av och jag liksom halvsover.
När jag gick på universitetet var jag tvungen att sitta och anteckna hela tiden för att hålla mig vaken. Då klarade jag av det men annars slutade jag höra vad läraren sa ganska så direkt.
Nu som vuxen har jag insett att jag ironiskt nog fokuserar bättre på vad som sägs om jag t ex spelar candy crush. Det håller mig vaken men kräver tillräckligt lite hjärnkapacitet för att jag ska kunna både lyssna och göra det samtidigt.
Det går också bättre om jag står upp så ibland ställer jag mig upp om det är långa dragningar jag behöver lyssna på. Inte bara för att även ryggen mår bättre av det.
Det här gäller även om jag är utvilad men jag kommer från en släkt med obefintligt blodtryck och puls så jag vet inte om kroppen hamnar i någon form av strömsparläge när jag är still och inte aktivt tvingar upp puls och tryck lite. Har även otroligt svårt att sitta som normala människor med benen neråt. Vill alltid lägga upp dem på något för att det inte ska kännas obehagligt i kroppen. Känner mig som en trotsig tonåring när jag inte kan sitta ordentligt men det bara är så.