Anonym (Farmor och svärmor) skrev 2024-10-11 17:26:08 följande:
Min svärdotter har pratat otroligt illa om mig och direkt till mig. Hon har en helt fel bild av mig. Jag är en humanist som bryr mig om människor och människor brukar vända sig till mig för att få råd och de tycker att jag är bra på att lyssna.
Min son har förändrats mycket till det sämre sen han blev ihop med henne och definitivt efter att de fick barn. Han är som hjärntvättad och det spelar ingen roll vad jag säger. Svärdotterns mamma var med vid båda födslar och rände hos dom stup i kvarten och sov över där, men jag kunde nästan aldrig vara där själv med sonen, deras barn eller svärdottern.
Om jag skulle vara barnvakt eller hämta från dagis skulle iaf hennes mamma komma. Jag har varit utesluten så gott som från början. Barnen tycker mycket om mig, men det struntar hon i. Otroligt själviskt.
Min särbos barnbarn gillar mig massor och vi har det jättetrevligt tillsammans. Det har aldrig varit några problem.
Detta är mycket sorgligt och mitt livs sorg.
Du är nog inte så trevlig som du tror. Varför skulle hon annars utesluta dig?
Min svärmor skulle säga samma sak om mig, att jag hjärntvättat hennes son. Alla andra som bryr sig om honom skulle säga att jag räddat hans liv och då även medvetet tagit avstånd från sin mamma för att hon va en fara för hans hälsa.