Få min fru att vara kvinna igen
Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-09 14:54:12 följande:
Tror det mest handlar om kontroll. Vi har pratat om det och hennes argument är:"Barnen är bara små en gång i livet. Jag skaffade inte barn för att lämna bort dom. Ingen känner våra barn så bra som jag gör. Barnen ska veta att de alltid är prioriterade framför allting annat!"
Samtidigt har vi båda föräldrar som längtar efter att få bygga relationer med våra barn, och barn som gärna vill sova över hos sina mor- och farföräldrar, men frugan säger nej. Det blir svårare och svårare för henne då barnen är äldre.
Kan ni fatta att hon och jag inte tillbringat EN ENDA natt tillsammans utan att barnen varit i samma hus!? Hon väljer att stanna hemma om aktiviteten innebär att barn inte kan delta (tex bröllop). Vid ett bröllop hade vi min mamma med, men frugan gick till hotellet titt som tätt för att kolla till dom och gick hem klockan 21 för att natta och själv sova.
Hon är en fantastisk mamma. Bara önskar att få se en glimt av den kvinna hon en gång var.
Barnen vill åka till sina mor- och farföräldrar där dom troligtvis blir överrösta med kärlek, trygghet och äventyr.
Era föräldrar vill det också.
Det är bara barnens otroligt egoistiska mamma som hindrar alla. Hon gör det inte för någon annans skull än sin egen.
Vadå "ingen känner barnen som hon gör"? Klart ingen gör det, eftersom mamman tar ifrån alla den möjligheten.
Du behöver sätta ner foten och ryta ifrån.
Ni är en familj. Inte en mamma med hangarounds! Varför låter ni henne ensam diktera villkoren?
Om du själv innerst inne är säker på att du inte vill ha fler barn ska du givetvis sterilisera dig. Helst utan att säga något innan, för troligtvis kommer hon lyckas övertala dig annars, eftersom du verkar ha lite svårt att sätta gränser.
Du skriver att hon nämner att hon anser att en sterilisering är ett gemensamt beslut.
Men tycker du inte att det känns... ja hur tycker du att det känns att beslutet kring ett till barn inte verkar vara ett gemensamt beslut, utan enbart hennes?
Hon vet att du inte vill men tjatar ändå. Bli inte förvånad om hon låter ta ut spiralen utan att säga något "innan det är för sent".
Hur snygg hon än är, så låter det som en tjej som har sitt liv i sina händer och borde hållas på en armlängds avstånd.
I spåkulan ser jag att du om 5 år skriver en ny tråd, där du förklarar att din fru "lurade dig" till att göra henne gravid igen.
Men då har du inte blivit lurad. Hon är extremt tydlig med vad hon vill och vad som är viktigt för henne.
Det är upp till dig att styra din egen skuta.
Antingen accepterar du att hon vill ha fler barn och ger henne det, eller så förklarar du att DET BLIR INGA FLER BARN!! och steriliserar dig.
Du kan inte ändra på en annan människa.
Ska läsa vidare nu. Återkommer.