Få min fru att vara kvinna igen
Det är såna mammor vars barn inte kan laga mat eller tvätta och inte ens vet vad jämförpris är när de flyttar ut, för morsan curlar hela vägen. Min son har just flyttat ut och delar lägenhet med en kompis som är 20 men som han måste lära "allt".
Vår son har fått en tidig och nära relation med de föräldrar som engagerade sig, och tur var det för nu finns inte hans farföräldrar mer. Han fick börja navigera åt oss på flygplatser när han var 8 år, laga sin egen lunch ibland från 12 om han var hemma från skolan och lindrigt förkyld, städa gästtoan innan vi får gäster och sova borta på läger, resa med en kompis familj osv. Det gjorde honom till en trygg, hjälpsam och självständig ung man som tacklar att välja elavtal och säkra sommarjobb utan att tveka.
Andra vänners barn sitter fast i mammas kjolar fortfarande och det är nu vid 20+ ett fasligt sjå att få dem att börja ta vuxenansvar, välja någoit att göra eller flytta ut.
Jo jag håller med .. Min mamma var sån, hon ville inte lämna bort oss till nån. Farmor och farfar fick aldrig passa oss fast de ville och hennes föräldrar gick bort tidigt (morfar innan jag föddes) bodde väldigt långt bort innan.
Jag flyttade hemifrån redan när jag var 18 eftersom jag fick barn då men mamma har varit extremt kontrollerande även när jag är vuxen. Jag var ensamstående länge och behövde mycket hjälp av henne med barnpassning , gav henne pengar för det för att hon inte skulle använda det mot mig men det gjorde hon ändå. När jag var 30+ och träffade min nuvarande partner som jag väntar mitt andra gemensamma barn med nu blev det katastrof. Hon kom inte överens med honom och hämnades med allt möjligt , socanmälningar och gud vet vad.
Nu har det lugnat ner sig lite när jag har sagt att jag kommer bryta helt med henne och att hon inte kommer få träffa mina barn om hon fortsätter ..men det var en mardröm. Säger inte att det kommer bli så med TS fru, det hoppas jag verkligen inte men för mig ringer det varninsklockor när jag läser om sånt .. det känns inte 100% hälsosamt. Barn mår oftast bra av att ha fler vuxna i sitt liv.
Jag har själv ammat barnen länge och visst kan det kännas jobbigt att lämna bort när de är små men jag vill inte bli som min mamma och jag är en person också, inte bara mamma, jag mår bättre av att träffa vänner och göra saker utan barnen ibland. Lämnar inte till vem som helst men far och morföräldrar som jag litar på.