Få min fru att vara kvinna igen
Låter som ett föräldraskap som riskerar att skada barnen och hindrar dom från att utvecklas. Läge för familjeterapi skulle jag säga.
.
Låter som ett föräldraskap som riskerar att skada barnen och hindrar dom från att utvecklas. Läge för familjeterapi skulle jag säga.
.
Vänker också, vad händer om några år när barnen blir större? Kanske hon då bestämmer sig för att vara mer "kvinna" då. Men vad är det som säger att det är TS som får njuta av det då?
Hej.
tror det är otroligt vanligt att kvinnorna fastnar totalt i en mamma roll Och det vardagslivet. Glömmer att dra på sig klackarna nån gång ibland och kunna släppa på kontrollen.
men man får inte heller glömma att de oftast är biologiskt gjorda så. kvinnornas enda fokus när deras barn kommit till världen är just barnen, de finns inget annat.
Man får inte glömma hur stor och viktig roll biologin spelar i detta.
Det är ett stort ansvar med barn , många kvinnor känner att de både tappar och hittar sig själva i sin mammaroll.
en del trivs att endast vara mamma, medans andra kan axla rollen av att vara flera saker samtidigt.
Jag personligen (kvinna) kan tycka det blir för mycket när man ser mammor runtomkring en som inte kan släppa sina barn nästan. de fixar och donar till en punkt där de inte själva har en identitet.
svår fråga och svår lösning , kommunikationen är viktig i detta.
sätt henne ner och förklara att du känner att hon tappat bort sig lite grann och att du gärna skulle vilja fokusera på er, ert föråhllande, er kärlek. Inte bara barnen.