• EpicF

Få min fru att vara kvinna igen

Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-09 14:10:30 följande:
    Jag vill gärna sterilisera mig, främst för att säkerställa att det inte blir fler barn, men också så att hon ska slippa hormoner av preventivmedel osv. 

Tog upp det vid ett tillfälle och då bröt hon ihop fullständigt. Hon tycker att det är för definitivt och framförallt ett gemensamt beslut. Jag hamnade i en position där jag tyckte synd om henne då hon blev så ledsen, tröstade henne och vi hade ett bra samtal efter det. Vi har inte pratat om det sedan dess, cirka 2 år sedan. 

Hon har spiral sedan yngsta var liten, så det är snart 5 år. Vet inte hur länge en spiral kan sitta men hade för mig att det var typ 5 år eller nåt sånt. Det är därför jag nojjar nu. 

Har du nån idé om hur jag hjälper henne att hitta sig själv? Hon är så galet snygg och fantastisk, men hon är bara identitet mamma. Trött på stepford-wife livet, önskar att hon kunde släppa lite på kontrollen.
    Så varför gör du inte det då? 
    Nej, det är inget gemensamt beslut. Det är ditt och endast ditt beslut. 
  • EpicF
    Anonym (123) skrev 2024-10-10 16:31:09 följande:
    Hennes beslut att sluta med preventivmedel utan att säga något, hennes beslut att säga att läkaren sagt att hon inte längre kan få barn fast hon visst kan det. Sedan barn nummer sex så gav pappan upp, ett till i läget gjorde liksom ingen skillnad. Men dock sterilisera efter det.
    Och mannen var helt oförmögen att använda kondom? Man är två om att göra barn

Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen