Inlägg från: Anonym (Allis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allis)

Få min fru att vara kvinna igen

Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-09 14:54:12 följande:
    Tror det mest handlar om kontroll. Vi har pratat om det och hennes argument är:

"Barnen är bara små en gång i livet. Jag skaffade inte barn för att lämna bort dom. Ingen känner våra barn så bra som jag gör. Barnen ska veta att de alltid är prioriterade framför allting annat!"

Samtidigt har vi båda föräldrar som längtar efter att få bygga relationer med våra barn, och barn som gärna vill sova över hos sina mor- och farföräldrar, men frugan säger nej. Det blir svårare och svårare för henne då barnen är äldre. 

Kan ni fatta att hon och jag inte tillbringat EN ENDA natt tillsammans utan att barnen varit i samma hus!? Hon väljer att stanna hemma om aktiviteten innebär att barn inte kan delta (tex bröllop). Vid ett bröllop hade vi min mamma med, men frugan gick till hotellet titt som tätt för att kolla till dom och gick hem klockan 21 för att natta och själv sova. 

Hon är en fantastisk mamma. Bara önskar att få se en glimt av den kvinna hon en gång var. 
    Jag tycker mest hon låter neurotisk och kontrollerande, inget direkt positivt i det.

Det är såna mammor vars barn inte kan laga mat eller tvätta och inte ens vet vad jämförpris är när de flyttar ut, för morsan curlar hela vägen. Min son har just flyttat ut och delar lägenhet med en kompis som är 20 men som han måste lära "allt".

Vår son har fått en tidig och nära relation med de föräldrar som engagerade sig, och tur var det för nu finns inte hans farföräldrar mer.  Han fick börja navigera åt oss på flygplatser när han var 8 år, laga sin egen lunch ibland från 12 om han var hemma från skolan och lindrigt förkyld, städa gästtoan innan vi får gäster och sova borta på läger, resa med en kompis familj osv. Det gjorde honom till en trygg, hjälpsam och självständig ung man som tacklar att välja elavtal och säkra sommarjobb utan att tveka.

Andra vänners barn sitter fast i mammas kjolar fortfarande och det är nu vid 20+ ett fasligt sjå att få dem att börja ta vuxenansvar, välja någoit att göra eller flytta ut.
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen