• Tom Araya

Få min fru att vara kvinna igen

Anonym (Eh va?) skrev 2024-10-09 16:51:22 följande:
    Det var det dummaste jag läst. Det tycker jag inte alls att det låter som, tvärtom. På vilket sätt skulle det skada barn att ha en engagerad förälder som vill spendera tid med dem? Barnen är dessutom yngre som jag förstått det och klarar sig inte själva.

Sedan får vi tänka på att det här är skriver ur pappans perspektiv och han spenderar kanske aldrig någon tid med barnen så att hon känner att hon måste ta allt ansvar. 
    Det framgår väl rätt tydligt av trådstarten!?
    Mamman vill spendera all tid med barnen och inte ens vara ifrån dem en natt.
    Hon hämmar både sitt eget och barnens liv och utveckling. Livet måste väl få innehålla mer än att bara vara hemma med varandra!?
  • Tom Araya
    Anonym (Eh va?) skrev 2024-10-09 17:43:49 följande:
    Det håller jag med om men vart har ts skrivit att barnen aldrig får träffa någon annan? Det var väl bara tal om att hon inte vill vara ifrån dem en natt och det kan man ju förstå om det är yngre barn. Barnen vill kanske inte heller vara ifrån föräldrarna. Det kan finnas flera anledningar annat än att mamman vill ha kontroll. 
    De äldre barnen är i skolålder står det i trådstarten.
  • Tom Araya
    Anonym (Eh va?) skrev 2024-10-09 18:27:04 följande:
    Yngre skolålder står det. och den yngsta fem år väl skrev han väl senare
    Ja precis, då är de inte beroende av sina föräldrar 24/7.
    Att hälsa på hos mor- och farföräldrar och sova över borde inte vara något problem.
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen