• Anonym (S)

Få min fru att vara kvinna igen

Jemp skrev 2024-10-09 16:38:26 följande:

Jag håller inte riktigt med. Självklart är det ts beslut! Och självklart ska han inte skaffa fler barn mot sin vilja.
    Däremot är det rimligt med gemensam diskussion när man är i ett förhållande. Att ha diskuterat det en gång för två år sen och sen inte mer gör att jag tror risken är stor att det skulle ses som ett svek. 
    Så jag skulle säga att ta upp det igen innan operation. Inte för att hennes godkännande behövs, men acceptans vore bra. Kanske behöver hon bli ledsen, men det är faktiskt inte farligt. Kanske t.o.m. något de kan hantera ihop? 

För ts info håller de flesta hormonspiralen 5 år. Vissa 3. Jag känner inte till nån som håller längre, men det är inte omöjligt.

Min håller i 8 år. Har mirena
  • Anonym (S)

Vill du inte ha fler barn sterilisera dig! Risken finns att hon lutar till sig barn annars. Eftersom hon vet att du inte vill, ni gjorde en överenskommelse om barn nummer 3 men hon bryter ändå ihop när du vill sterilisera dig. 

Du säger att du knappt vågar ha sex med henne. Det är bara att du säger till henne att spiral är inte 100% och att du vet att du känner dig klar med barn och att du har bestämt att du vill sterilisera dig. Säg också att ta ken på att det kan bli barn gör att du knappt vågar ha sex.

Jag skäms över detta men delar med mig i hopp om att de kan få andra män att tänka till. Jag gjorde ett fruktansvärt övertramp. Jag slutade med P-piller utan att tala om det för mitt ex. För jag ville så gärna ha barn men han ville inte. Men han fick reda på detta och tog upp det till diskussion. Jag skämdes något så fruktansvärt (vilket jag förtjänade såklart). Jag ångrade djupt att jag gjorde så och jag är glad att det inte blev barn då. Hade vart fruktansvärt att leva med det hela livet, att man lurat till sig ett barn. Sen blev det barn ändå men det var vi båda med på. 

• Anonym (S)
    Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-10 09:01:17 följande:

Tack så jätte mycket för alla era svar, ni gav mig pepp att ta upp detta med frun igår kväll. Vill förtydliga att våra barn inte är supersmå, 10, 8 och 6 år. 

Jag tog en ny infallsvinkel i dialogen, ur barnens perspektiv. Att vi som föräldrar också har ett ansvar att hjälpa dem bli självständiga och få utveckla relationer utanför vår kärnfamilj. Jag sa att hon är en fantastisk mamma och att jag längtar efter att få tillbringa mer tid tillsammans med henne för att stärka vår relation till varandra i våra roller som man och hustru. 

Hon blev först väldigt arg och ledsen, men vek sig och gick med på att låta barnen sova borta en natt då och då OM barnen själva vill.

Tyvärr kom hon med ett krav/motargument. Att hon nu kompromissar och att jag då bör göra detsamma, hon vill verkligen ha ännu ett barn tillsammans med mig. Hon säger att hela hennes kropp värker efter att få vara gravid och få ett barn till. En liten sladdis som hon kallar det. Hon vet att jag inte vill och hon vill absolut inte få ett barn till bara för att (läs med någon annan) utan hon vill att vi ska gå igenom det tillsammans en gång till. Hon sa att om jag gör detta för henne så stöttar hon mitt beslut angående sterilisering. 

Jag lovade att tänka på saken och vi ska prata på lördag då vi har barnvakt några timmar mitt på dagen (mitt i en köksrenovering så vi ska måla matsalen).

Det blir ett bra samtal överlag, men jag är väldigt förvirrad just nu Rynkar på näsan

Jättebra att ni pratade. Fast nej! Hon kan inte kräva att du ska kompromissa och skaffa ett till barn fast du inte vill. Barn skaffar man bara om båda vill. Du har ju ändå vart väldigt tydlig från början att bara ha två barn och du gick med på en kompromiss om att skaffa ett tredje. Så vill du inte ha fler barn så kan du ju bara svara att du gjorde den kompromissen för 7 år sedan varför ska du göra det igen? 

Sen är risken stor nu att hon i sin desperation lovar att vara mer ifrån barnen för att ni ska få mer tid ihop. Men tro mig det kommer ändå spricka när en liten 4:a kommer och du steriliserar dig och hon ska njuta fullt ut av att vara mamma åt en bebis för allra sista gången. Hur mycket tid tror du hon kommer lägga på ensamtid då i ärlighetens namn. 
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen