• Anonym (Ui)

Få min fru att vara kvinna igen

Men hjälp, sådär kan du inte ha det. Skilj dig och LEV. 

• Anonym (Ui)
    Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-09 13:37:04 följande:
    Tack för ditt svar, uppskattar det. 

Hon säger att hon är lycklig och är bra på att visa det också. Men hon vill inte lämna barnen, det är som att hon har kontrollbehov eller att hon är beroende av dom. Som du säger, hon är sååå inställd på att vara den perfekta mamman. Och dessutom den här besattheten av att hon vill ha fler barn. 

Helt ärligt så är jag rädd att hon ska "lura" till sig en graviditet. Hon har spiral nu, men den kan man väl ta ut och jag skulle aldrig veta. Har sagt till henne att jag vill sterilisera mig, men då fick hon panik så har inte vågat ta upp det igen. Men som det är nu så vågar jag knappt ha sex med henne. 
    Med tanke på det hon sa när hon ville ha sex sist så har hon med stor sannolikhet redan smugit ut spiralen. 
  • Anonym (Ui)
    Anonym (123) skrev 2024-10-10 06:08:42 följande:

Känner igen det här från en bekant.

Pappan var nöjd vid tre barn men sterilisera sig inte eftersom att frun blev så ledsen av det. Sedan blev det tre barn till som var 100% hennes beslut och där han varje gång hotade med men inte genomförde skilsmässa. 

Kärleken till barnen är kvävande och nu som vuxna så pratar hennes barn inte alls positivt om sin uppväxt. De har inte mått bra av det kontrollerande beteende hon haft och inte heller av ansvaret de känt att hennes lycka bygger på.dom.

Att huset har styrts av hennes känslor istället för barnens behov har skapat en ilska mot deras mamma som de inte kan släppa. 

Ytligt  sett en fantastisk mamma som gör allt för sina barn, men fakta ät att hon varit en självisk mamma som förnekat sina barn upplevelser för hennes egen skull.

Först och främst gällande sterilisering så är det inte alls ett gemensamt beslut utan ett personligt. Precis som du inte kan tvinga din fru att sterilisera sig så kan hon inte tvinga dig att inte göra det.

Kräv att beslut tas utifrån barnen och inte utifrån henne. Om hon inte klarar det så kräv att hon går i terapi för att lära sig att sätta andra människors behov framför sina egna.

Vadå 100% hennes beslut, det var väl ändå han som gjorde henne gravid?
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen