• Tow2Mater

Få min fru att vara kvinna igen

Sterilisering TS, sterilisering steg ett.

• Tow2Mater
    Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-10 10:11:16 följande:
    Tack för att du delar med dig och är konstruktiv. 

Min fru är en bra mamma och ger barnen utrymme men har ett eget behov av att "hålla koll". När barnen är med mig är det inga problem, men när vi har barnvakt ett par timmar så blir hon rastlös och jag var tydlig med henne igår att jag kommer inte låta henne "störa" barnvakten. Det är för hennes egen skull, hon behöver hitta vem hon är utan barnen. 

Jag sätter ner foten mer och mer och kommer verkligen att göra det nu. 

Vi vill ju varandras bästa och har i övrigt en fin och välfungerande familj. Beslut fattar vi tillsammans och hittills har vi respekteras varandras önskningar. Hon är tydlig med att hon inte kommer lura till sig ett till barn och om jag väljer att sterilisera mig så respekterar hon det med skulle då bära en sorg över att inte få fler barn. Det kommer göra ont i hela mig att tvinga henne bära den sorgen. 

Tror att familjerådgivning är rätt väg att gå nu. Min fru behöver mer vägledning än jag kan ge, angående att släppa kontrollen. Vi behöver någon som medlar mellan oss och som ställer dom där frågorna som vi själva duckar då vi aldrig vill såra varandra. 
    Den sorgen kommer ändå förr eller senare, då hon efter 11 barn hamnar i klimakteriet och inte kan få fler barn. Hon använder barn som en snuttefilt för något psykist inom sig, som hon ändå förr eller senare måste konfrontera.
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen