Få min fru att vara kvinna igen
Håller med någon ovan. Tugga i dig elefanten i små bitar, och då tycker jag att ni skall börja med att komma till tals med "flera barn?" eller "nej, det räcker med de tre vi har" först!
För det känns som att den ligger som en våt filt över er relation - så till den milda grad att det har påverkat och kan komma att påverka ert vuxna "samliv".
Och utifrån era tidigare diskussioner kring detta, så tycker jag nog att det vore bra om ni bokade en tid hos familjerådgivningen. Prata då enbart om denna "sakfråga". Hur känner du? Hur känner din fru? Med en oberoende part i rummet som kan styra samtalet, känslorna, utan att din fru bryter ihop, utan att ni måste hamna i samtal om skilsmässa...
Absolut, engagerad förälder/mamma. Men detta låter i mina öron lite "too much", att de inte ens kan få sova över hos mor-farföräldrar utan "mammans tillsyn".
Visst, barnen är bara små en gång i livet. Men risken finns att detta beteendet går ut över er "vuxen-relation", över vänskapsrelationer med andra vuxna oaktat släkt eller vänner, och det finns många föräldrar som trillar ner i den fällan under småbarnsåren och vips så är man som främlingar för varandra när barnen kommer in i tonåren, och de äldre tonåren, och man sitter som två tafatta människor i tv-soffan och vet inte vad man skall prata om, vad man skall göra tillsammans, vad man en gång tyckte var roligt att göra tillsammans, var ens vänner tog vägen under resans gång...