Anonym (Inte fullt så) skrev 2024-10-09 00:27:29 följande:
Världskrig på intågande?
Nu skulle jag inte kalla det för intåg. Men om situationen ser ut som den gör i världen.
Vi ska ha i åtanke att vi även har Israel och Gaza kriget. Som nu dessutom Libanon och Iran är involverade i . Sistnämnda har precis som Ryssland, tillgång till kärnvapen. Där stämmning en börjar bli allt mer hätsk. Är nog snarare en fråga om när det kommer bli fullskaligt krig i Mellanöstern. Då allt fler länder frivilligt eller ofrivilligt kommer bli inblandade. Om situationen inte förbättras. Dessutom har USA sagt att dom kommer stödja Israel om detta trappas upp.
Kina är intresserade av att ta över Taiwan. Om saker fortsätter och förvärras. Även beroende på vad som händer emellan Ukraina och Ryssland. Ör det nog inte omöjligt om några år. Att vi kommer befinna oss i krig. Det är alldeles för mycket oroligheter över lag i världen.
Det har dessutom blivit väldigt stökigt i Albanien. Tack vare politisk ledare som anklagas för korruption.
Det är väldigt annorlunda tider vi lever i. Jag tycker jag det ett mönster av ett Sverige som dessutom blir allt fattigare för fattiga för vissa och rikare för rika. Det pågår väldigt mycket svineri, egoism, girighet och korruption i detta land.
Frågan är väl snarare hur sugna vi kommer att vara på att ställa upp för varandra? När vårat samhälle uppvisar något helt annat. Jag har aldrig varit förtjust i hyckleri. Och detta börjar vi bli experter på , I detta land.
Fortsätter utvecklingen som den gör i Sverige. Kommer jag att flytta om 2-3 år. Jag är etniskt svensk och känner snart inte igen Sverige längre. Då talar jag inte enbart om våran massiva invandring och hur otryggt Sverige blivit. Med sprängningar och skjutningar som pågår. Vårat land är på nedgång med mycket.
Vilket land skulle du dra till då?