Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Kille har låg sexlust

Jag var i ditt läge mellan 20 och 30 års ålder. Det blev inte bättre och jag mådde allt sämre. Det blev tommare och allt mer ensamt i relationen och jag kände mig inte alls levande. Idag är jag 35 och lever med en jämnårig man. Vi har en bebis, men har ändå sex 3-7 gånger per vecka. Det är prioriterat av oss båda och om vi skulle invänta att vi är pigga, inte stressade, eller nåt annat så skulle vi inte ha sex så ofta, men båda vet att vi mår bra fysiskt och i känslan att vi är nära varandra  relationen så vi tar oss tid att ha sex. 

Vår längsta paus förutom när min man rest i jobbet är två veckor och det var efter förlossningen. 

Hörde en gång en sexolog säga att sex är 90% av relationen när det inte är bra, men 10% när det är bra. Tror att det ligger mycket i det; ett dåligt sexliv spiller över på så mycket annat, medan ett bra sexliv öppnar upp för utveckling i relationen i övrigt.

Så fundera på om ni är rätt för varandra. Jag är glad att jag lämnade mitt ex som är en mycket bra kille förutom sexdriften. Hur skulle ert sexliv bli om ni dessutom hade barn?

Svar på tråden Kille har låg sexlust