Kille har låg sexlust
Jag behöver råd. Min kille är i 20-25 årsåldern, frisk och vältränad och vi har inga barn. Trots detta så har han låg sexlust (åtminstone enligt mig är den låg).
Vi har sex ungefär 1 gång i veckan, ibland kanske 2 gånger i veckan, och ibland kan det bli ännu mindre än 1 gång i veckan.
Och enligt mig är detta alldeles för lite. Jag är en ung, frisk kvinna i samma ålder som min kille, och min sexlust är ganska hög. Om jag fick bestämma skulle vi troligen ha sex typ varje eller varannan dag.
Jag mår dåligt utav detta av flera anledningar. Jag har märkt att mitt mående hör ihop med mitt sexliv, så jag blir liksom nedstämd om vi inte har sex på flera dagar.
Dessutom känner jag mig oattraktiv, oälskad och irriterande, osv, när jag tar intiativ och han bara nekar mig.
Jag har även försökt ta upp detta med honom flera gånger, till exempel fråga om de är nån speciell anledning att han inte vill ha sex, om jag kan göra nåt annorlunda, osv. Har även berättat för honom att jag mår rätt dåligt av att ha så lite sex. Men han bryr sig liksom inte. Varje gång jag tar upp det säger han knappt nånting, han har heller aldrig nån anledning utan han säger bara att han inte är så sugen, trött eller stressad.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner att jag är i mina ?bästa år? och jag vill egentligen inte vara i ett förhållande som innefattar såhär lite sex. Jag saknar också verkligen passion och attraktion, att liksom känna sig väldigt efterlängtad och attraktiv av sin partner. Detta handlar inte bara om sex heller men min kille är också ganska dålig på att pussas, hångla, visa närhet och ge komplimanger osv.
Hursomhelst så är han en väldigt bra kille på andra sätt, han är snäll, rolig, smart, ambitiös, osv. Och det skulle göra mig jätteledsen att avsluta vårat förhållande. Men jag vet bara inte om det finns någon annan utväg. Så därför undrar jag om ni har några råd? Skulle ni göra slut eller försöka lösa allting på något annat sätt?