• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Tofflan) skrev 2025-01-13 22:01:28 följande:
    Vad menar du?
    Män får ju hjälp av sjukvården också.
    Ditt resonemang är totalt skruvat.
    Det jag menar är att ni vill att samhället ska hjälpa er för era problem. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 21:53:44 följande:
    Det har väl du också, eller hur.
    Och om sex skulle handla om ingen mänsklig rättighet och det är inte till för alla personer, varför tas det inte upp då exempelvis i någon skolundervisning?

Utbildningen går inte upp på att det ska enbart handla om ett  privilegium
    Utbildningen är anpassad efter många personer 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 21:55:32 följande:
    Så hela samhället ska anpassa sig efter en person menar du
    Då finns det en poäng att jag får ha en åsikt om mig själv och hur samhällets resurser ska se ut och om sex och förhållande i allmänhet. 
    Sex handlar inte bara om ingen rättighet och ingen mänsklig rättighet utan något som många anser är viktigt 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-13 22:18:00 följande:
    Det kanske kan bero på att dina förslag går ut på att inskränka på kvinnans rätt till sin egen kropp?
    Du kommer med förslag som att kvinnor ska delas ut till ensamma män eller att de ska drogas för att deras sexlust ska öka så att de vill ha sex med ensamma män.
    Därför förs rätten till sex på tal.
    I så fall så borde det handla om att män ska delas ut när kvinnor klagar på männen eller när kvinnor ska ha lättare att få sex. Att det handlar om mäns rätt till sin kropp ska begränsas. 

Det andra är tagen ifrån sitt sammanhang. 
    Jag skrev bara att prostitution kanske skulle fungera ifall de som säljer sex skulle frivilligt ta någon medicin iframtiden, så de får högre sexlust. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2025-01-13 22:39:05 följande:
    Gör inte du det? 
    Låter det bättre att projicera din egen egoism på andra?
    Jag har inte föreslagit något om att det är okej att jag ska ha ett bättre liv än er eller att det ska kallas något annat än rättighet till sex om jag skulle få hjälp men det ska kallas något annat om de skulle få hjälp för något.

Det var ni som började och ni sa det inte för att jag skulle ha sagt något liknade först. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2025-01-14 11:05:39 följande:
    Iså fall igen. Hämnd för att du får mothugg. Det blir löjligt, eftersom du saknar poäng och inte tror på det du skriver själv.

Och oavsett ditt syfte med att föreslå droger, är det väl rätt stötande med ett sådant förslag för att stå ut. Kan du förstå det? Högre sexlust- det är inga lätta droger du talar om heller.
    Och faktiskt,  fortfarande grundat i att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig.

Men det är väl så att du anser att du inte kan ändra dig så.att du träffar någon och därmed lägger du ansvaret på kvinnor som ska ställa upp.
    Jag skrev iframtiden om de skulle uppfinna något ofarligt medel som kan höja ens sexdrift mycket så kanske vore det bra. 
    Det här har inte något direkt med det som vi diskuterar nu, det där är tagen från ett annat sammanhang 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-14 11:37:39 följande:
    Men det spelar ju ingen roll. Ofarligt eller inte.
    Det går ju ut på att kvinnor ska ha sex med män de finner oattraktiva mot sin vilja.
    Förstår du verkligen inte det?
    Och jo,det har med sammanhanget att göra.
    Det är inte mot någons vilja om en kvinna väljer att höja sin sexlust. 
    Det skulle kanske passa bra vid prostitution 
  • Anonym (Så?)
    Det går ju ut på att kvinnor ska ha sex med män de finner oattraktiva mot sin vilja.
    Det är du som avgör när något är "mot" sin vilja"?
  • Anonym (Så?)
    Om man höjer sin sexlust kanske man får mer intresse att ha sex med olika personer 
  • Anonym (Så?)
    Det är en åsikt att det skulle handla "mot" någons vilja. 
    Du försöker låtsas som det handlar om att droga någon. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?