• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 18:09:46 följande:
    Vad menas
    Annars då borde det anses som något positivt när folk inte har sex frivilligt för vilken orsak som helst.
    Det är så det fungerar för allt annat. 
  • Anonym (Så?)

När ni snackar om att sex är ingen rättighet så handlar det mer om att ni vill vinkla till eran fördel. Exempelvis så kan ungdomsmottagningen ansvara för tonåringars och ungdomars sexliv men då ska det inte handla om att sex är ingen rättighet 

• Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 18:12:46 följande:
    Lika obegripligt 
    Det borde anses vara något bra när folk ofriviligt inte har sex för vilken orsak som helst om det ska anses något positivt när män är utan sexpartner 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 18:16:06 följande:
    Det borde anses vara något bra när folk ofriviligt har inte sex för vilken orsak som helst om det ska anses något positivt när män är utan sexpartner 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 18:14:02 följande:
    Obegripligt svar
    Faktiskt finns det ingen rättighet till attraktion vid sex. 
    Du säger själv hur du vill att sex ska se ut utan att lagen säger så. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-29 09:24:01 följande:
    Eller att man påstår att det är enbart orättvist när den som har ett handikapp missgynnas för den tänker på sig själv.
    Det handlar snarare om att du tänker bara på dig själv. 
    Du borde ha någon förståelse om man är utan sex och hur det kan påverka en både vad samhället påverkar och hur det kan påverka sig själv. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2025-01-13 14:44:05 följande:
    Men enligt dig kan det väl vara bli konsekvent och rättvist om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
    Jag sa bara att kvinnor ska då sänka sina krav för ni sa det till mig och för att det skulle bara handla om ingen rättighet till sex. 
    Det finns ingen rättighet heller till det sex som man uppskattar
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-28 21:15:04 följande:
    Det går också att påstå att allt handikapp ska vara rättvist eller ingen rättvisa för någon när det handlar om handikapp. Om man är fullständigt körd i huvudet. 
    Och du har svårt att förstå att man kan bli påverkad av samhället på olika sätt, detta fall sex och förhållande. 
    Men ditt svar är då att sex är ingen rättighet. 

Med din logik så borde du då svara att eftersom sex är ingen rättighet så borde samhället kretsa mindre till sex, för sex skulle inte vara en rättighet. 

Du förväntar sig att man själv inte ska få ha en egen åsikt över sitt egna liv fast man blir påverkad av andraönniskor när det handlar om sex och förhållande. 
    Du har inte heller någon förståelse alls. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-28 21:15:04 följande:
    Det går också att påstå att allt handikapp ska vara rättvist eller ingen rättvisa för någon när det handlar om handikapp. Om man är fullständigt körd i huvudet. 
    Och du snackar om att man ska förtjäna sex, men det ska sedan inte gälla när folk får sexrelaterade problem i allmänhet. 
    Det ska inte handla om att kvinnor måste förtjäna om de ska få ha sex som de uppskattar. 

Du har ingen förståelse alls om man blir påverkad av andra människor angående sex och förhållande 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-13 18:37:01 följande:
    Om jag gång på gång hade misslyckats i mina försök att träffa en man så jo,då hade jag rannsakat mig själv och funderat på vad jag kan ändra på för att lyckas.
    Och ett sådant scenario är svårt att hamna i som kvinna. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?