• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 18:38:24 följande:
    Det är det självklara att göra, så hade jag också gjort.
    Lätt att säga något när man inte är i en sådan situation 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-13 18:37:01 följande:
    Om jag gång på gång hade misslyckats i mina försök att träffa en man så jo,då hade jag rannsakat mig själv och funderat på vad jag kan ändra på för att lyckas.
    Lite liknade säger väl många till hemlösa eller prostituerade kvinnor att man själv skulle inte hamna i den situationen för man skulle göra "bättre val" 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-13 18:48:40 följande:

Wow, att det ska vara så svårt för en del människor att förstå rätten till sin egen kropp och fri vilja, och alltså själv välja vem som ska få "tillgång" till den. Fräsch människosyn, för i så fall om man anser att sex är en rättighet krävs det att vissa skulle ha rätt till andras kroppar och rätten att bestämma över dessa människor mot deras vilja. Man äger alltså en annan människa, vilket i praktiken är detsamma som slaveri.

Det borde i så fall handla om rättighet till sex när folk får sexrelaterade problem och får hjälp genom samhället, eller när myndigheterna ger till till befolkningen när det handlar om sex. 
    Eller när folk klagar på sexrelaterade problem 
  • Anonym (Så?)

Wow, att det ska vara så svårt för en del människor att förstå rätten till sin egen kropp och fri vilja, och alltså själv välja vem som ska få "tillgång" till den. Fräsch människosyn, för i så fall om man anser att sex är en rättighet krävs det att vissa skulle ha rätt till andras kroppar och rätten att bestämma över dessa människor mot deras vilja. Man äger alltså en annan människa, vilket i praktiken är detsamma som slaveri.

Och det borde då handla om rätten till sin kropp, fri vilja och vem som ska ha tillgång till sin kropp när man anser hur man vill ens sexliv ska se ut. 
  • Anonym (Så?)
    molly50 skrev 2025-01-13 18:53:50 följande:
    Ja,precis. Jag förstår inte varför det är så svårt att förstå för vissa.
    Och du har "svårt" med att förstå andra för du har inte liknade problem. 
  • Anonym (Så?)

Du menar att det handlar om att bestämma över sin kropp och fri vilja när kvinnor har lättare att få en sexpartner 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 18:57:09 följande:
    Om du har problem så ligger det hos dig 
    Det är bara självklart att hen förstår inte för hen har inte problem att få någon. 
  • Anonym (Så?)

Och vad respekterar du för de män som du påstår inte skulle förstå rätten till sin kropp?
    Att få bestämma över sin kropp och vilja borde betyda att någon man ska få ha en åsikt över hur hans sexliv skulle se ut.
    Nu kan det istället handla om rättighet till sex och kvinnor är inte skyldiga något. 
  • Anonym (Så?)

Du räknar att med att rätten till sin kropp och fri vilja är när kvinnor får ha det lättare att få en sexpartner jämfört med männen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2025-01-13 19:10:28 följande:
    Uteblivna svar  är talande i sig, rycker du inte?
    Det ska vara lika lite rättighet till sex för alla. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?