• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:17:16 följande:

Män bestämmer över vilka kvinnor som får ha sex med just dem. Alla får klaga över vad de vill. 

Kvinnor bestämmer sina egna val men kvinnor har ingen makt över männens val beträffande sexpartners. 

Syftet när olika kvinnor kritiserar olika mäns krav är för att de vill att mannen ska ändra kraven baserat på vad kvinnan vill. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:38:51 följande:
    Menar du att i verkligheten så är det inte så att män bestämmer över vem som får ha sex med just dem? Eller att kvinnor inte bestämmer över vilka som har sex med just dem? 
    I verkligheten så har inte män lika mycket makt som kvinnor har. 
    Även många kvinnor erkänner att i praktiken så har män lättare att få minst 1 orgasm vid sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:38:51 följande:
    Menar du att i verkligheten så är det inte så att män bestämmer över vem som får ha sex med just dem? Eller att kvinnor inte bestämmer över vilka som har sex med just dem? 
    Samt att många kvinnor vill bevisligen även kontrollera männens val. 
    Det handlar inte då om att de vill att de ska anpassa sig till männen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-01 22:18:43 följande:

Du skulle inte gnälla alltså?

Så alla de hundratusentals inlägg där kvinnor klagar på män här på Familjeliv dom inläggen är fel då? Dessa kvinnor borde istället ägna sig åt att förbättra sig själva och inte gnälla som kvinno-bebisar?

Inlägg från kvinnor där det står typ "Jag är en kvinna, som behöver tips hur JAG skall förändra mig så att jag kan få en man?"  är verkligen en på miljonen här på FL. 
    99,9999% av fokuset ligger på att det är fel på män.

Och om någon kvinna klagar på olika mäns val så lägger man inte skulden på sig själv. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Men va?) skrev 2025-01-03 17:20:03 följande:

Om jag har problem att få en man skulle jag rannsaka mig själv vad jag gör för fel. Inte gnälla att det är fel på männen. 

Och det är som sagt mer troligt att du vill ha en förevändning just nu. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 16:46:01 följande:
    Kvinnor kontrollerar inte mäns val lika lite som män kontrollerar kvinnors val. Kvinnor OCH män väljer vem de är tillsammans med. Enkelt
    I praktiken så kontrollerar kvinnor mer männens val än tvärtom. 
  • Anonym (Så?)
    Kvinnor kontrollerar inte mäns val lika lite som män kontrollerar kvinnors val. Kvinnor OCH män väljer vem de är tillsammans med. Enkelt
    Exempelvis det är socialt accepterat när kvinnor klagar på männens krav men om jag klagar på kvinnorna då kallar du det att man skulle se kvinnor som saker som skulle inte delas ut. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:50:43 följande:
    Visst, det finns kvinnor som vill kontrollera mäns val. Och andra kvinnors val. Det finns också män som vill kontrollera andra personers val. Än sen då?
    Att det blir ungefär samma sak om män klagar på kvinnorna. 
  • Anonym (Så?)
    Ta ett exempel på vad jag får kritisera en kvinna för? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:53:17 följande:
    Ja. Än sen då?
    De lägger inte då skulden på sig själv. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?