• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-10-14 22:44:53 följande:
    Ja du och din jämlike så i tråden verkar ju proppfulla av empati och omtänksamhet för kvinnor så ett riktigt mysterium att ni blir utan sex.
    Det är ett anonymt forum. 
    När du menar att han har inte empati och omtänksamhet för kvinnor så menar du inte att det ska vara lika mellan könen.
    Du vill att han ska ha empati för kvinnor ska få bättre valmöjligheter för de är kvinnor 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-14 22:01:46 följande:
    Precis så.

Men det är läskigt att ngn tryckt tumme ned på det...
    Ni snackar själv om att sex är ingen rättighet. 
    Eftersom alla personer inte får samma valmöjligheter och förutsättningar angående vid sex och ni verkar inte ha något mot det, så borde ni förstå att det kan leda till något som ni ogillar, inom vad som är lagligt. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-14 22:00:29 följande:
    Nej, ingen kommer att ge någon någonting.
    Och därmed så kan det leda till ett scenario som du ogillar.
    Kvinnor har ingen rättighet att få behålla sina sexuella fördelar. 
    Det ingår inte att folk automatiskt får sex eller sex som man uppskattar. 

Hur du och vissa andra diskuterar är lite exempelvis som någon hade tyckt det varit orättvist att personen måste stå på bussen för det är fullt på bussen och det finns inga lediga sätten och att andra personer är oempatiska när samma person tycker det är rättvist när andra personer måste stå upp på bussen. Att personen som klagade får sitta 99 gånger av 100 gånger personer åker buss men det är först orättvist när personen missgynnas. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 12:10:56 följande:
    Blir männen tvingade till det så är det så klart våldtäkt då också.
    Och då är det en våldtäkt ifall män måste sänka sina krav. 
  • Anonym (Så?)
    Vad du menar med att tvingas till det beror på vilket kön det handlar om. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 12:13:42 följande:
    Jag har empati för både män och kvinnor.
    Däremot när jag läser hur du resonerar känner jag inte det minsta empati faktiskt. Skulle bli mörkrädd om min dotter träffade någon som resonerar i närheten så oempatiskt och dumt.
    Det är ett anonymt forum. 
    Då borde empatin vara att både män och kvinnor ska ha liknade förutsättningar och möjligheter angående vid sex. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-14 22:00:29 följande:
    Nej, ingen kommer att ge någon någonting.
    Även kvinnor kan snacka om att sex ska vara rättvist mellan könen när de missgynnas.
    De har inte heller rättighet till det som de "förlorar" 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-15 12:13:42 följande:
    Jag har empati för både män och kvinnor.
    Däremot när jag läser hur du resonerar känner jag inte det minsta empati faktiskt. Skulle bli mörkrädd om min dotter träffade någon som resonerar i närheten så oempatiskt och dumt.
    Vad är det oempatiska som jag skulle ha tagit upp?
  • Anonym (Så?)
    Att tvingas enligt er är när kvinnor får sämre valmöjligheter än männen men det är helt okej om män får säbre valmöjligheter för de är män. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 12:24:26 följande:
    Att tvingas enligt er är när kvinnor får sämre valmöjligheter än männen men det är helt okej om män får sämre valmöjligheter för de är män. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?