• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:11:17 följande:
    Du behöver inte alls offra dig för kvinnors skull. Ingen har bett dig att ändra dig för kvinnors skull. 
    Då handlar det inte då eller att kvinnor ska offras. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    När kvinnor inte lyckats bra angående vid dejting så lägger de inte skulden på sig själva efter saker som kvinnan ogillar. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-10 09:24:51 följande:
    Tror du sex är att bestämma över ngn annans sexliv?
    Vilket våldtäktstänk.
    Man kan bestämmer ju om personen har sex överhuvudtaget, att personen får ha sex med en, vad för sex man får etc. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Nja) skrev 2024-10-10 10:17:01 följande:
    På pappret kanske. Men inte i praktiken. Många tjejer blir sura, arga när killen inte vill fast hon bjuder till. Som om att de tänker att när jag ändå bjuder till så ska han vara tacksam att han får sex. De killarna blir dömda för att säga nej.
    Då plötsligt kan det handla om att det är onormalt och att män ska säga ja pågrund av någon biologi 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-10-10 00:06:26 följande:
    ts skriver:

"Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?"

1. tycker du att män ska bestämma vilka kvinnokroppar de ska ha sex med och göra revolt genom att ta den makten över kvinnorna?

eller:

2. kvinnorna själv bestämmer över sina egna kroppar och män accepterar att de inte har någon makt att påverka det.

ts har inte pratat om någon "orättvisa" ts ifrågasätter kvinnors självbestämmanderätt och uppmanar andra män att ifrågasätta det.
    Oki då har jag missförstått vad han menade. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-09 22:52:48 följande:
    Så är det ju inte. Även män får bestämma vilka som får ha sex med dem. Ingen är skyldig att ge någon annan sexuella tjänster.
    I så fall så borde du acceptera när jag skrev att kvinnor och män borde ha liknade förutsättningar och möjligheter angående vid sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:13:56 följande:
    Vilka offer har du gjort för kvinnor (eller för att få sex)?
    Vilka offer har du gjort till männen för någon sexuell fördel som du har? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:22:28 följande:
    Vilka offrande har du gjort till männen för någon sexuell fördel som du har? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-09 22:52:48 följande:
    Så är det ju inte. Även män får bestämma vilka som får ha sex med dem. Ingen är skyldig att ge någon annan sexuella tjänster.
    Då existerar inte kvinnliga orgasmglappet 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    I så fall varför kan många kvinnor lägga skulden på männen när de inte hittar någon man som de uppskattar?

Så när du letar efter en man så behöver du anpassa dig till krav som du ogillar?

Nu handlar det som att männen ska gå efter kvinnors krav och männens önskemål/egna krav ska vara vad kvinnorna vill.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?