• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:42:08 följande:
    Empati och att bli bra behandlad borde innebära att man förstår att det är jobbigt när män är ensamma. 
    Inte att andras sexliv är ett grundläggande behov medan sex ska vara ingen rättighet och inget brhov för ensamma män. 
    Är det bara ensamma män du tycker folk ska känna empati för och är det inte synd om ensamma kvinnor?
    Känner du empati för dom störda ensamma personerna också och tycker du inte det är bättre att dom söker hjälp först innan dom försöker dra in en annan person i sitt liv?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:44:49 följande:
    Då kan man inte påstå att det ingår i det normala att ha sex. 
    Klart det är normalt att ha sex. Majoriteten av alla vuxna har det regelbundet och dom allra flesta har barn. En ytterst liten del av befolkningen är oskulder av en eller annan anledning men jag känner ingen så jag skulle säga att det är ytterst normalt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:22:58 följande:

Om man inte ska ha sympati för ensamma män eller tycka det är dåligt när de blir utan sex pågrund av ingen rättighet till sex så borde man inte heller lägga skulden på dom, tycka de är misslyckade och losers, tycka det är konstigt när någon är utan sex etc 
    Den här logiken existerar inte för något annat. 

Ingen rättighet betyder också ingen skyldighet.

Kan inte svara för alla men tror det är ganska få som går runt och tycker illa om människor som blir utan sex. Misogyna personer som bara maler på om sitt utan att lyssna på andra eller bryr sig om deras känslor tror jag många tycker illa om varandra sig den missgynna personen får knulla eller ej.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:27:24 följande:
    Och då borde det innebära man förstå de som är utan sex.
    Man kan inte snacka om att sex är inget behov och ett privilegium. 

Om något är normalt och vanligt så innebär det att det är ett privilegium då? 
    Jag tycker det är ett privilegium att få vara frisk och ha en fungerande kropp. Och nog tycker jag att jag själv är privilegierad som har en underbar partner. Men när jag var singel såg jag det inte som ett privilegium att ha tillfälligt sex då och då.

Hade du uttryckt dig trevligt här och lyssnat på andra och inte bara tjatat om orättvisor så hade folk inklusive mig visat dig empati i stället för att mest bli irriterad på hur du resonerar.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 19:31:32 följande:
    Såklart ensamma kvinnor ska bli behandlad bra men de blir oftare bättre behandlade i allmänhet än ensamma män.
    Det är mer socialt accepterat som kvinna att få klaga på männen. 
    Jag kan känna empati för störda personer också. 
    Även om den störda personen inte bryr sig om andras känslor?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:28:22 följande:
    Vården fixar inte "Kalle Janssons" skada för vården ska ge honom en möjlighet att kunna vara ett fotbollsproffs. De fixar skadan så han får ev en kropp som de som inte spelar fotboll har som lägsta minimum. 
    Får han hjälp via landstinget så fixar dom skadan så gått det går efter deras resurser. Dom flesta elitidrottare har pratat sjukvårdsförsäkring på ett eller annat sätt. Jag själv hade det tidigare och fick operationer snabbt på privat klinik som jag inte fått via landstinget. Åtminstone inte inom rimlig tid.

Sedan fattar jag inte vad elitidrott har med saken att göra. Få människor ägnar sig åt elitidrott medans dom flesta har ett sexliv under delar av sitt liv.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-06 01:55:46 följande:
    Det handlar inte om snålhet. Det handlar om vilket kön som hr makten och vilket kön som ska underkasta sig. Du verkar vara nöjd med underkastelse och blundar för de långsiktiga konsekvenserna av det.
    Kön som har makten och vilka som ska underkasta sig? Vi lever i olika världar du och jag. Inte underkastar jag mig åt någon oavsett kön och inte är jag feminist heller.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-06 01:45:37 följande:
    Du trodde inte att det fanns några länder där pappor betalar för att deras söner ska ha swx, men du hade fel. Erkänn det.
    Nu skrev du inte det här till mig. Men undrar ändå om du tycker det är ett föredömligt sätt att förhålla sig till sin son som pappa?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (?) skrev 2024-12-06 12:21:20 följande:
    På precis amma sätt kan man säga att männen bestämmer vilka kvinnor som får sex. Det kan du inte förneka. Om männen säger ja till alla får fler som frågar sex. Fortfarande bestämmer varje enskild individ vem de vill ligga med. Att ändra på det skulle innebära sexuellt tvång, och det är inte aktuellt. 
    Precis så tänker också alla normala män. Men en ensam man som lever utan social kontakt med andra och mest hämtar sin information från likasinnade på nätet kanske tänker att inga män någonsin nekar en kvinna.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-06 13:17:21 följande:
    Mäns preferenser och attraktion ser inte likadan som det gör för kvinnorna. 
    Man skulle kunna till och med påstå att det finns inga kvinnor som ingen man vill ha sex med 
    Någon liten del av bottenskrapet av män kan tänkas ligga med alla kvinnor. Nu umgås inte jag med bottenskrapet så inte hört någon man säga att dom sätter på vem som helst.

Är du avundsjuk på det? Hade du vetat mer om kvinnor så hade du vetat att även vid ons så vill dom flesta kvinnor ändå känna sig utvalda och inte som det hål som tackade ja.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?