• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 20:23:48 följande:
    Jag förstår att du är desperat i att klassa dig själv som en icke-incel. 
    Du är verkligen desperat livrädd för att någon skulle se dig som Incel. 

Det är i själva verket inställsamma män som du som gör allt för att få medhåll från damer som är på utdöende. 
    Är alla som inte är som dig inställsamma?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (X) skrev 2024-12-09 16:40:30 följande:
    Jag har väl glädje av min frus lön med, inte bara hon av min -det ÄR ofta billigare att leva ihop än ensam.

Men jag är väl ingen riktig man enligt er, har aldrig knullat bem som helst bara för att det varit möjligt.
    Dom flesta inklusive mig ser det inte som det minsta manligt att sätta på vem som helst som är villig. Låter mer som en extremt desperat man tycker jag. Och håller med dig, visst finns det golddiggers men dom flesta kvinnor nöjer sig med en man som har ett jobb han trivs med och har ordnad ekonomi.
  • Anonym (Man2)
    molly50 skrev 2024-12-09 14:26:12 följande:
    Och det vet du för att...?

Nej,det gör jag förvisso inte. Jag är lyckligt gift.
    Men skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva ensam än att välja bland män som inte ens attraherar mig.
    Skulle jag bli singel igen och vilja träffa någon ny så skulle det vara någon som attraherar mig och som jag trivs tillsammans med.
    Inte en man som anser att kvinnor ska ställa upp på stackars ensamma män.

Många män tycks tro att kvinnor fungerar som dem,att de bara måste ha en partner.
    Men så är det inte.
    Många kvinnor lever faktiskt hellre ensamma än att vara med någon som inte attraherar dem.
    Och finns ingen attraktion så ger det ju lika mycket,eller t om mindre,än att leva som singel.
    Dom flesta män tänker i samma banor även om det finns en minoritet som tar det dom erbjuds för att slippa vara ensam.
    Jag är också mycket hellre själv än att leva med rätt kvinna.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 22:03:12 följande:

"Om min man lämnade mig skulle jag få panik och snabbt försöka få en ny man, jag skulle inte få ihop det ekonomiskt annars."

Ingen kvinna har någonsin skrivit denna meningen på Familjeliv. Någonsin. Ändå vet alla att detta inträffar titt som tätt.

Dom finns också, .men tror du det tankesättet är vanligt? Jag tror inte det.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:06:09 följande:
    Eftersom alla kvinnor i hög grad har samma preferenser blir det alltid samma män som de väljer.
    Och män bestämmer vilka kvinnor som får sex och samma där vill inte mannen så blir kvinnan utan. Dom flesta män har också rätt så lika uppfattning om vad en attraktiv kvinna är. Rätt få som skulle tyckt att en ung Mona Sahlin är sexigare än Scarlett Johansen.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:47:16 följande:
    Varför står de sakerna mot varandra? En man som ser sex som en rättighet blir en mer attraktiv man. för kvinnor.
    Här ger jag dig rätt att dom sakerna faktiskt inte står mot varandra. Men jag tycker det låter väldigt som väldigt dåligt faderskap att köpa en prostituerad till din son. Och gör det mig till feminist så är det helt okej.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:44:02 följande:
    Hur vet du att jag inte kan attrahera en kvinna? Har du sett mig försöka?

Jag är mer av en man än dig som accepterar en ursäktande underordnad roll som man.
    Helt rätt här jag drog slutsatsen att du hade svårt med att få kvinnor attraherade då jag tolkade det utifrån vad du skriver här. Men inget jag faktiskt har en aning om och du kanske är värsta Casanovan.

Det beror säkert på a vem man frågar och vad som ligger i definitionen av en man. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:31:17 följande:
    Ja, i Sverige men inte i flera andra länder.
    Fast jag ser inte dom länderna som bättre länder än Sverige. Tvärtom faktiskt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:34:28 följande:
    Jag köper inte den bilden att jag har svårt att attrahera kvinnor bara för att kvinnor inte väljer ut just mig hela tiden när de har så många att välja på. Det säger inget om min förmåga.
    Har du lätt för att attrahera kvinnor, men konkurrensen är för hård eller hur ska jag tolka det?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:41:27 följande:
    Historiskt, nej. Den långsiktiga kurvan för Sverige sedan 10 år är dock tydligt negativ, så vi kan bli ännu sämre än dem med den nu inslagna vägen.
    Jag håller med dig om att Sverige blivit sämre på vissa områden och mer polarisering mellan könen i media och att vi blivit mer slutna mot varandra. Var lättare att prata med främlingar tidigare vilket är synd.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-10 21:35:07 följande:
    För debatten är vriden till kvinnors fördel, att det är olagligt att köpa sex, för det kan anses vara äckligt att ha sex med en kvinna som haft sex med många män etc. 
    (plus etiska anledningar också för många) 
    Jag tror dom flesta som fördömer sexköp gör det i första hand på grund av att den som säljer sex kanske gör det på grund av problem med droger, självskadebeteende eller i värsta fall trafficking. Om någon vill sälja sex av fri vilja och mår bra av det har jag inga åsikter om även om jag INTE är intresserad av att köpa.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:35:38 följande:
    Men för att ha ett grundläggande njutbart sexliv så måste man först ha en sexpartner. 
    Samhället måste då hjälpa så man har lättare att få en sexpartner. 
    Att man "återställer" även fler saker som kan göra att man får problem att få sexpartner med andra människor.
    Att hjälpen som de erbjuder kan göra så man blir mer attraktiv eller lättare fungerar i olika sociala sammanhang 
    Här håller jag med dig på ett par områden. Vet inte om det finns redan eller ej. Men hjälp för dom som har svårt i det sociala samspelet borde finnas. Och lär man sig att bli mer social så blir man också ofta attraktivare. Handlar det om plastikkirurgi får man nog betala själv så länge det inte gäller att fixa rena defekter.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-12 16:18:57 följande:
    Sex skulle ju handla om ingen mänsklig rättighet, inte någon rättvisa och sex ska handla om naturligt urval och evolutionen. 

Det är intrssant att trots dessa argument så tycker du man gör fel fast det finns ingen lag som säger att jag gör fel nu. 
    Att du hänvisar till olika lagar och sedan snackar om att man gör fel fast du själv inte har rättighet till det heller. 
    Det är mycket man kan göra fel som det inte finns lagar mot, tex nysa i öppet över dom andras mat vid middagsbordet eller säga elaka saker. Men dom flesta försöker hålla dig från det.

Vad är det det du menar som sig inte har rättigheter till?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?