• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:57:00 följande:
    Ska jag behöva lämna landet för att ni feminister inte accepterar folk som har avvikande uppfattningar? Är det demokrati?
    Du gnäller ju bara över hur det är här i landet och att du inte får bestämma över kvinnor,så varför då inte flytta till ett land där mannen är överordnad kvinnan?
    Du skriver ju själv att du till 100% skulle trivas bättre i ett sådant land.

Men jag tycker samtidigt att du ska fundera på om din inställning till kvinnor kan vara orsaken till att du inte lyckas träffa någon.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:47:16 följande:
    Varför står de sakerna mot varandra? En man som ser sex som en rättighet blir en mer attraktiv man. för kvinnor.
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Men en man som ser sex som en rättighet är direkt avtändande för mig.
    Framförallt om han tror sig ha rätt med en kvinna närhelst han själv vill.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:28:49 följande:
    En man som visar för en kvinna att han utan problem kan få andra kvinnor är den man kvinnor attraheras mest av.
    Jag kan återigen bara tala för mig själv.
    Men jag attraheras inte av sådana män. Jag attraheras av en man som tydligt visar att det är mig han vill ha.
    Jag vill inte ha en man som visar intresse för andra kvinnor.
    Det är det nog inte många som vill,om ens någon.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-10 20:41:59 följande:
    Så resonerar dom flesta kvinnor
    Ja,det tror jag med.
    En man som tror sig ha rättigheter till sex känns bara obehaglig.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:44:02 följande:
    Tänk om feminister hade flyttat från Sverige innan de fick makten. Det hade du väl inte sett som en bra idé.
    För mig får den som vill flytta till ett anat land,om man inte trivs här.
    Oavsett vilken ideologi man lever efter.
    Men nu var det ju just dig vi diskuterade eftersom du har hävdat att du skulle trivas till 100 % i ett land där mannen är överordnad kvinnan.
    Men du verkar inte vilja eller kunna svara på varför du inte gör det.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:48:28 följande:
    Det är inte samma sak att han inte respekterar kvinnans samtycke. Han behöver inte just henne. En man som visar att han kan få andra kvinnor värderas högre.
    INej,det är i och för sig sant. Men det är ändå inte en man som intresserar mig.
    Varför skulle jag vilja ha en man som är intresserad av andra kvinnor och kanske inte klarar av att vara trogen?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 20:35:38 följande:
    Men för att ha ett grundläggande njutbart sexliv så måste man först ha en sexpartner. 
    Samhället måste då hjälpa så man har lättare att få en sexpartner. 
    Att man "återställer" även fler saker som kan göra att man får problem att få sexpartner med andra människor.
    Att hjälpen som de erbjuder kan göra så man blir mer attraktiv eller lättare fungerar i olika sociala sammanhang 
    Jag skrev till dig tidigare och föreslog att du skulle söka psykolog för att få verktyg att hantera dina tankar och känslor.
    Hur ställer du dig till det?
    Det är ju en slags hjälp.
    Du kommer aldrig,hur gärna du än vill att det ska vara så,tilldelas en sexpartner.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:24:11 följande:
    Du kan uppvakta, men räkna med att få ett nej. Kvinnor väljer alltid dig först.
    Vill du verkligen ha sex med alla kvinnor som stöter på dig?
    Om inte,varför tror du att andra vill det?
    Både kvinnor och män har precis lika mycket rätt att säga nej.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-17 00:48:30 följande:
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
    Varför skulle det inte kunna göra det? Man får säga nej,även om man är i ett förhållande,om man inte har lust.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-18 17:25:39 följande:
    Kvinnor stöter inte på någon. Det är män som stöter och kvinnor som besvarar. Män får vara nöjda med att 1 kvinna säger ja, annars blir de utan.
    Jasså? Då är jag alltså inte en kvinna då eftersom jag stötte på män när jag var singel?
    Och fick både ja och nej.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?