• molly50

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:11:44 följande:
    Tyck som du vill då. 
    Det är ett anonymt forum och jag får tycka det är dåligt om man är utan sex. 
    Det är väl klart att du får tycka att det är dåligt att du blir utan sex.
    Men det du måste inse är att det bara är du själv som kan göra något åt situationen.
    T ex genom att gå till en psykolog och få verktyg till att hantera de problem du har. Om det är sociala svårigheter eller vad det nu må vara.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:01:29 följande:
    Det går inte att engagera sig politiskt eftersom ni bara vill ha feminister och pedofiler som representerar er. Alla andra blir hatade och förföljda som Trump blev. Sverige och andra feministiska länder är inga riktiga demokratier längre.

Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut.
    Varför flyttar du inte till ett sådant land då?
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:58:19 följande:
    Det finns nog massor av vanliga män. Rimligen borde dock en stor majoritet av dem vara upptagna (eftersom dom varken är incels eller otrogna). 

Många kvinnor måste då välja mellan en Incel och en Casanova.
    I det läget måste ju en kvinnoföraktare vara ett bättre val än en som är otrogen och dessutom är "bra" på det. 

Om det är de enda alternativen att välja bland så väljer nog många kvinnor hellre att vara singel.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 13:21:22 följande:

Nej Molly50. Dom skriver på Familjeliv att dom hellre är singlar då, men det är mest snack. Det är stor skillnad på vad kvinnor säger och vad dom faktiskt gör. 

Lever du själv som singel?

Och det vet du för att...?

Nej,det gör jag förvisso inte. Jag är lyckligt gift.
    Men skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva ensam än att välja bland män som inte ens attraherar mig.
    Skulle jag bli singel igen och vilja träffa någon ny så skulle det vara någon som attraherar mig och som jag trivs tillsammans med.
    Inte en man som anser att kvinnor ska ställa upp på stackars ensamma män.

Många män tycks tro att kvinnor fungerar som dem,att de bara måste ha en partner.
    Men så är det inte.
    Många kvinnor lever faktiskt hellre ensamma än att vara med någon som inte attraherar dem.
    Och finns ingen attraktion så ger det ju lika mycket,eller t om mindre,än att leva som singel.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 15:20:11 följande:
    Det är lätt att vara idealist när man har glädje av en mans lön (direkt eller indirekt) och är lyckligt gift.

Nu är det min tur att snacka: Hade jag bara haft miljoninkomster då hade lätt skänkt bort 90% till välgörande ändamål utan att tveka. Bla, bla.
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 16:41:14 följande:
    molly50 skrev 2024-12-09 16:20:32 följande:
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.

?....För när storfiskar'n talar om hur stora fiskar han får

Ja, då så skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till...?

Det är uppenbarligen väldigt svårt för vissa män att ta att kvinnor kan klara sig utan dem...^^
  • molly50
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-09 20:38:08 följande:
    Dom flesta män tänker i samma banor även om det finns en minoritet som tar det dom erbjuds för att slippa vara ensam.
    Jag är också mycket hellre själv än att leva med rätt kvinna.
    Ja,absolut.
    Men sen finns de som är mer eller mindre desperata och som inte klarar av att vara ensamma.
    Och som har svårt att ta att många kvinnor hellre lever ensamma än att vara med någon man inte trivs med eller är attraherad av.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-09 20:41:24 följande:
    Dom flesta kvinnor är inga golddiggers 
    Nej,precis. Och det har jag heller inte påstått.
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 21:32:17 följande:
    Fast det är ju inte det det handlar. 
    Här handlar det om att du bara snackar om hur bra du klarar dig utan en man när du har man och inkomst.
    Ungefär som när en miljonär skall lära en hemlös hur man överlever utan pengar.
    Fast jag vet ändå bättre än du vad jag själv känner.
    Och jag är så pass gammal nu att jag hellre skulle leva ensam än att vara med någon som inte känns rätt.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?