• Fiona M

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:37:42 följande:
    Hon kan göra andra val utifrån att hennes valmöjligheter kan ändras. 
    Att få avstå sex måste alltid vara ett val.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:38:36 följande:
    utifrån sina valmöjligheter
    Vilka valmöjligheter tycker du kvinnor ska ha?
    Är att säga nej och inte ha sex ett av valen?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:41:30 följande:
    Men eftersom det inom det lagliga är tillåtet att ens förutsättningar och valmöjligheter ändras så handlar det inte om en våldtäkt 
    Vad menar du?
    Sex mot sin vilja är våldtäkt, det kan du inte ändra på.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:56:22 följande:
    Ja men jag snackar om hur det ser ut inom det lagliga 
    Hur ser det ut inom det lagliga?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:51:32 följande:
    Det finns ingen rättighet att valen ser likadana ut även iframtiden 
    Man har alltid rätt att säga nej till sex. Vem vill leva i ett samhälle där det inte är det?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-24 02:12:25 följande:
    Jag har inget intresse av att köpa sex. Det jag är intresserad av är att gratis sex  skulle bli lättare att få för män om all makt inte låg hos kvinnorna. Tänk en situation där även kvinnor behöver fundera på vad de kan erbjuda män. Är det otänkbart för er feminister?
    Du förstår inte alls hur kvinnor fungerar.

Om jag inte vill ha sex med dig kommer det inte ändra sig för att x antal män nu köper sex och inte frågar mig längre.
    Vill jag ha sex med en man av 10 jag träffar på så går jag inte vidare till nästa om han säger nej, utan jag väntar tills jag blir intresserad av ngn ny.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-26 10:31:59 följande:
    Ingen laglig sex är gratis. 
    Vad menar du med det här?
  • Fiona M

TS, jag frågade i oktober och jag frågar nu: vad är alternativet till att man (man som i enskild person, kvinna, man eller icke-binär) såklart bestämmer vem man har sex med?
    Om man inte längre får säga nej är det våldtäkt, det går inte att komma ifrån hur mycket du än vill.

• Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 12:52:58 följande:
    Vet inte hur. 
    Men det borde bli självklart att ansvaret ligger mindre på någon individ om de flesta andra får tillgång till något. 
    Nej.
    Det finns inget sex att fördela.

Om din kropp inte fungerar så du kan ha sex kan du få hjälp med det, om ditt huvud inte fungerar så du kan ha interaktioner och relationer med andra så finns det hjälp att få, men du måste söka upp hjälpen, du måste jobba för att få strategier så du mår bättre och får en chans att passa in socialt.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-03 17:41:26 följande:
    Då handlar det om att fördela sex när exempelvis vården botar någon könssjukdom. 
    Va?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?