• Fiona M

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 17:43:50 följande:
    Det är ett anonymt forum.. Jag jämför bara med att det är ingen rättighet heller och man har eget ansvar för sin orgasm vid sex också. 
    Du svarade inte.

Jag frågade:
    Varför skulle hag hjälpa en person som inte får en sexpartner? HUR tycker du jag skulle hjälpa den?

Det jag menar är att sex är ett samspel mellan samtyckande personer. Finns det inte ömsesidighet blir sexet inte bra, och då kommer man förmodligen inte ha sex igen -varför skulle man ha det med en person som inte bryr sig om en?
    Eftersom du hela tiden proklamerar hur oviktig kvinnans orgasm är blir det ÄNNU en grej som gör att du inte får ligga. Varför skulle en kvinna kasta bort tid på dig?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:00:11 följande:
    Och det skulle vara ett problem när jag tar upp om sex ska inte vara rättvist för sex i övrigt medan sedan föreslår ni att jag ska ha ett sämre liv. 
    Du förstår inte.
    Om en person bara bryr sig om sig själv vid sex kommer sexet bli dåligt. Vem vill ha dåligt sex? Nej, bra sex är ingen rättighet, men man har alltid rätt att säg nej, så då blir det inget mer sex för den personen..

Vem föreslår att du ska ha ett sämre liv?
    Agerande har konsekvenser. Du får ta konsekvenserna av ditt agerande.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:56:00 följande:
    Och då finns det ingen jämställt sex för någon. 
    Jo. Att välja sexpartner är lika för båda parter.
    Det du propagerar för är däremot övergrepp.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:56:54 följande:
    Din åsikt om hur jämställt sex ska se ut. 
    Din åsikt delas av sexförövare.
  • Fiona M
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 20:55:49 följande:

Bara av titeln så är motsatsen att förespråka våldtäkt och övergrepp för att männen ska få bestämma. 

Exakt.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:59:56 följande:
    Så sexförbrytare snackar om jämställdhet? 
    Sexförbrytare vill att valet ska tas bort så kvinnor inte kan säga nej.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:32:04 följande:
    Ni kan ha åsikter om sex och därmed min kropp i så fall. 
    Ingen anser att du ska göra tvång på dig själv och din kropp, till skillnad mot vad du skrivit om andra här.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:33:08 följande:
    Det går att ha åsikter om sex utan att jag håller med.
    Men bara för det så handlar sex inte om någon våldtäkt 
    Sex mot nåns vilja är väldtäkt. 
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:34:07 följande:
    Det handlar i så fall om att valet ska tas bort när ni har åsikter om sex. 

Ja, att du vill att valet ska tas bort är att förespråka våldtäkt.

Förstår du på riktigt inte att det är vad du säger?

• Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:34:36 följande:
    Jag har inte skrivit något om någon tvång. 
    Du skriver hela tiden att förutsättningar kanämdras sp kvinnor inte kan säga nej.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:35:51 följande:
    Man behöver inte hålla med om hur någon tycker sex ska se ut för att det ska räknas som en våldtäkt 
    Sex utan samtycke är våldtäkt, inte att det ?ser ut? på annat sätt.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:37:03 följande:
    Att förutsättningar kan ändras har inte något med någon våldtäkt att göra. 
    Eftersom hela diskussionen går ut på att kvinnor bestämmer vilka de har sex med (se trådstarten) så är ändrade förutsättni gar och att inte få neka just övergrepp och våldtäkt.

Men förklara vilka förutsättningar du pratat om då, om kvinnan fortfarande har rätt att säga nej.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:40:39 följande:
    Det är tillåtet att jag skulle få dåliga förutsättningar. 
    Vilka dåliga förutsättningar har du och vad har du gjort för att förbättra dem?
    Anser andra att de har rätt att utnyttja din kropp?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:13:54 följande:
    Tyck som vill då som sagt. 
    Jag kan fortfarande ha en åsikt om att det är orimligt att jag får inte tycka det är dåligt att leva utan sex speciellt hur sex fungerar i samhället. 
    Vem har sagt att du inte får tycka det är dåligt att bli utan sex?
    Det vi protesterar mot är att du vill ta bort kvinnans rätt att säga nej och välja bort de som de inte vill ha sex med.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:01:29 följande:
    Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut.
    Vilken tid är det du idealiserar?
    Vad är det du tänker att männen vid makten skulle hjälpa dig med (och försämra för kvinnor)?
    Skulle kvinnor fortfarande ha rätt att bestämma vilka de vill ha sex med och tacka mej till övriga?
  • Fiona M
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 15:20:11 följande:
    Det är lätt att vara idealist när man har glädje av en mans lön (direkt eller indirekt) och är lyckligt gift.
    Hur menar du med glädje av en mans lön? Går det inte åt båda håll och är ömsesidigt som så mycket annat i en relation?

Ja, har man haft ett lyckligt förhållande är det väl inte troligt att man nöjer sig med mindre efter det. Varför skulle man?
  • Fiona M
    NIHKA SKREV 2024-12-11 19:54:22 FÖLJANDE:
    Ingen får hjälp att skaffa sexpartners. Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners. Ingen får hjälp med att skaffa sexpartners

Anonym (Så?) skrev 2024-12-11 19:52:54 följande:
    Inte enligt någon lag utan enbart efter vad du tycker 
    Samtyckeslagen. Hört tals om den?

Att du tror övergrepp är tillåtet är helt sjukt men jag är inte förvånad efter ditt resonemang här.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 16:47:06 följande:
    Om sex inte handlar om fortplantning för de flesta så blir det ologiskt att du snackar om att det skulle handla om fortplantning när vissa män blir utan sex. 
    Det finns inget "normalt" när olika personer skulle bli utan sex.
    Sex handlar om något annat nuförtiden 

Vad handlar sex om nu för tiden, enligt dig?

Jag trodde i min enfald att det inte längre var tvång och plikt, utan lust och njutning som var det centrala. 

Är det tvång och plikt, som förr, skulle du fortfarande behöva erbjuda ngt för att bli vald, öven om valet då inte var kvinnans. Hade du hållt måttet?

Den här naiva tanken att alla män hade det bra förr förstår jag inte. Plocka upp en historiebok och lär er ngt.

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?