• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-11-20 17:44:41 följande:
    I ett förhållande har man sex när båda vill. Jag har haft förhållande där jag velat oftare och har haft förhållande där hon velat oftare. I båda fallen hade vi sex när båda ville.

Och männen som är i förhållande med kvinnor som vill oftare och har inte heller någon jävla skyldighet att knulla när dom inte vill. Eller tycker du dom ska ställa upp på ett barmhärtighets knull också?
    Och när båda vill så kan det vara på andra villkor än vad du tycker. 
  • Anonym (Så?)
    I ett förhållande har man sex när båda vill. Jag har haft förhållande där jag velat oftare och har haft förhållande där hon velat oftare. I båda fallen hade vi sex när båda ville.

Och männen som är i förhållande med kvinnor som vill oftare och har inte heller någon jävla skyldighet att knulla när dom inte vill. Eller tycker du dom ska ställa upp på ett barmhärtighets knull också?
    Och eftersom det handlar uppenbart om att man tagit ställning för kvinnorna så borde inte kvinnliga orgasmglappet vara ett samhällsproblem. 
    Om det hade varit tvärtom, att män har svarare att få minst 1 orgasm vid sex så är det uppenbart att många kvinnor hade accepterat det. 
  • Anonym (Så?)

Om sex ska vara ett undantag än för hur man behöver anpassa sig till andras krav så borde det gälla även orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Så?)

Sexlivet ska vara anpassad till kvinnans behov. 
    Eftersom män oftare brukar ha högre sexlust än kvinnan så är sannolikheten större att mannen vill ha sex när kvinnan vill ha sex för hennes egna skull. 
    Dessutom så kan det anses omanligt när en man inte vill ha sex.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (AT) skrev 2024-11-20 19:42:20 följande:

Det du beskriver är ett DU-problem. DU är problemet i dina sexuella relationer. Eller jag antar, bristen på sex hos dig eftersom ts klagar på att kvinnor bestämmer vilka män som får ligga el inte. Och du är förmodligen en av de som inte får ligga eftersom du skapar en tråd om det.

Kvinnor är inte bortskämda med att män fokuserar på tjejens njutning i stället för sin egen. Och det behöver inte vara det ena el det andra, men jag fattar varför du inte får ligga om du ser det på det sätt du gör. Är du liggbar och en schysst person kommer ingen tjej tacka nej är min erfarenhet.

Det är bättre att ha sex utan orgasm än ingen sex alls. 
    Det finns inget förbud för en kvinna att byta sexpartner 

Det är en åsikt vems problem det ska vara. 
    Liggbar är också en åsikt. Du vill bestämma när någon är liggbar eller inte och sedan tror du att det skulle typhandla om någon vetenskap 
  • Anonym (Så?)

Det du beskriver är ett DU-problem. DU är problemet i dina sexuella relationer. Eller jag antar, bristen på sex hos dig eftersom ts klagar på att kvinnor bestämmer vilka män som får ligga el inte. Och du är förmodligen en av de som inte får ligga eftersom du skapar en tråd om det.

Kvinnor är inte bortskämda med att män fokuserar på tjejens njutning i stället för sin egen. Och det behöver inte vara det ena el det andra, men jag fattar varför du inte får ligga om du ser det på det sätt du gör. Är du liggbar och en schysst person kommer ingen tjej tacka nej är min erfarenhet.

Med din logik så skulle man kunna påstå att kvinnor som är bra ledare också får ett bra chefsjobb.
    Inte att det är en åsikt. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 01:39:42 följande:
    Gynnas männen av att ha sex med kvinnor som egentligen helst sluppit? Du svarade inte.
    Får en kvinna någonsin säga nej? Du svarade inte.
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:40:00 följande:
    Många kvinnor vill både att de ska ha det bättre än männen både hur lätt de får en sexpartner, hur sex och förhållande ska fungera etc.
    Det är fel när en kvinna får ingen orgasm vid sex men det är helt okej när en kvinna får 5 orgasmer vid sex. 

Det är tydligt att det handlar om att kvinnor vill gynna sig själva på bekostnad av männen då debatten är väldigt tydligt vinklad till kvinnors fördel.
    Varför detta fokus på förhållande? Du är väl främst inriktad på att kvinnor ska ha sex med män de inte attraheras av utanför ett förhållande? Så att du inte fortsätter att bli utan?

Om en man vill ha sex fler gånger i ett förhållande så borde han gynnas av det. 

Man skulle kunna påstå att kvinnor vill att män ska tvingas till att ge fler orgasmer vid sex, inte att det ska vara frivilligt 
  • Anonym (Så?)

Du vill att det ska låta rättvist när du säger att kvinnor skulle inte neka "liggbara män" när det är som sagt en åsikt vad som är liggbar eller inte. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Urk) skrev 2024-11-20 19:09:30 följande:

fruktansvärt mycket misogyna analfabeter och incels i denna tråd. 

Om palle vill knulla, måste palle lyckas attrahera en partner som vill knulla med palle. Om palle inte lyckas med det, så blir det inget knull.
    vill anna knulla, måste anna lyckas attrahera en partner som vill knulla med anna. Om anna inte lyckas med det, så blir det inget knull.

palle ska inte tillåtas knulla med anna mot annas vilja.
    anna ska inte tillåtas knulla med palle mot palles vilja.
    palle ska inte tvingas knulla med anna mot sin egen vilja.
    anna ska inte tvingas knulla med palle mot sin egen vilja.

vill palle och anna knulla, så får de knulla. med samtycke.
    palle är inte skyldig anna en orgasm. Anna är inte skyldig palle en orgasm. Men om anna och palle vill knulla med varandra mer än en gång så gynnas båda av att inte knulla egoistiskt.

förstår inte att det är så otroligt svårt för analfabeter som bor hemma hos mamma och pappa att förstå dessa bitar. Kanske borde fråga dom om lite blommor och bin snack?

om anna hittar fem män med samtycke, och palle bara hittar en kvinna så är det inte orättvist. Det finns ingen rättvisa med sex. Finns inte heller en orättvisa. sex kan inte bli jämställt och kvoteras och fördelas ut. det som är rättvist och jämställt däremot att alla människor oavsett kön får lov att ha lagligt sex med samtycke med vem de vill, och hur många de vill. Oavsett ålder, kön, etnicitet etc. (Så länge sexet sker med lagligt samtycke)

Om det inte finns någon orättvisa så kan inte kvinnor klaga på när kvinnor missgynnas när det handlar om sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 00:52:50 följande:
    Och återigen, ditt resonemang är inte egoistiskt? Du vill inte gynna dig själv med ditt resonemang?

Tänker du att om du håller på och spammar om att kvinnor bara vill gynna sig själva, så leder det till att ditt resonemang kring att kvinnor ska ha sex mot sin vilja mer acceptabelt?
    Då handlar det om att kvinnor vill att männen ska ligga mot sin vilja med en kvinna när de får sämre valmöjligheter. 
    Det handlar då om att kvinnor vill att männen ska ha sex mot sin vilja när kvinnor klagar på att kvinnor missgynnas när det handlar om sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?