• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:15:34 följande:
    Det är lika vanligt att kvinnor gör det som män
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:21:20 följande:
    Samt att kvinnor friar, hör och häpna 

Tror du på det själv?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 18:17:56 följande:
    Har du någonsin skrivit något positivt om oss kvinnor på detta forum eller Flashback? Alla dina trådar handlar om att vi är helt odugliga, tjocka och fula, inte ska få ha några högre tjänster o.s.v. Det är en ständig kritik som är både fördömande och förnedrande. 

Men efter att ha läst dina senaste inlägg så förstår vi vad som är orsaken till ditt hat. Och det är inget att skämmas för! Men det är ledsamt att du lägger skulden på oss. Du har ju skrivit att du är en alfahanne, och har skrivit långa romaner om hur förträfflig du är. Så vad är egentligen problemet? Då är det bättre att vara vänlig, och försöka att få lite råd och stöd. 
    Jag tar inget ansvar för vad andra har skrivit. Alla som någonsin har skrivit något på olika forum är inte samma person om du tror det. Tjocka och fula skulle jag aldrig kalla någon för. Det är mobbning.

Det finns många män som känner sig orättvist behandlade av den nya feminismen och "alfahanen" är någon annan.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:25:38 följande:
    Och det ska komma från dig som själv har skrivit detta:

Citat: "Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut."

Du verkar vilja att kvinnor bara ska anpassa sig, sitta stilla och vara tysta och ge mannen sex när han vill ha.
    Är det aggressivt att tycka att Sverige var bättre på 1900-talet när män hade makten? Det är många som tycker det och inte vill ha det samhälle som vi har fått nu.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-18 18:30:40 följande:
    Vad är en alfahanne enligt dig?
    Det var inte jag som tog upp det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-18 18:25:47 följande:
    Klart att jag gör, gjort det själv👍
    Ja, men att 50% av alla som friar är kvinnor. Tror du på det?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lola) skrev 2024-12-18 18:35:08 följande:

"Alfahannen/Halvsvensk" som du brukar kalla dig. Vore det inte bättre om du skaffade dig några vänner eller hobbies? Blir du inte trött på dig själv när allting verkar handla om ditt kvinnohat? Var bland folk, lär dig att dansa, eller vad som helst istället för att fullständigt gräva ner dig i detta.

Du kommer att träffa någon, det finns någon för alla. Men då måste du bjuda lite på dig själv, och visa dina goda sidor. Om jag blir less på dessa diskussioner, och nu har fått nog, hur trött ska du då inte vara på dig själv? Försök att vara lite positiv, och en vacker dag så står hon där framför dig!  Flört

Jag är inte den personen.  
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:30:00 följande:
    Ha, han var väldigt blyg så det hade han inte vågat, men jag förstår att det skaver när din världsbild motbevisas.
    Kul för dig, men det är något som händer max 1 gång på en hel livstid.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-18 18:28:00 följande:
    Jag förstår inte alls ditt resonemang.

OK om du ville köpa sex själv, men du verkar ju tro att män ska bli mer selektiva av att köpa sex medan jag kan säga att ingen kvinna skulle vilja ha en man som köper sex så de sållar bort sig ändå. Kvar blir väl de tänkta män du tror redan lyckas på sexmarknaden -vad ändras då för dig?
    Hur ska du kunna välja bort en man som har köpt sex om du aldrig får veta om det?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:28:25 följande:
    Nej,det är inte en hypotetisk fråga för det kan hända även dig.
    Men om du själv inte skulle ha tagit första bästa,varför klagar du då på kvinnor som inte heller vill göra det?
    Anser du att det bara ska vara förbehållet män att tacka nej?
    Jag har inte klagat på kvinnor som säger nej till män. När gjorde jag det?

Jag klagade på feminismen som har gjort det lättare för kvinnor att dejta och svårare för män.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-18 18:31:47 följande:
    Det är klart att du får diskutera sexköpslagen.
    Men om du vill att den ska ändras så att fler män får sex så innebär ju det att kvinnor måste ha sex mot sin vilja.
    Dvs våldtäkt.
    Är det vad du förespråkar?
    Man får inte diskutera den utan att bli utslängd från en studio. Det var så tråden började. Alltså får man inte diskutera.

Nej, sexköp ses inte som våldtäkt i länder som Finland.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?