• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:37:52 följande:
    Fast jag ser inte dom länderna som bättre länder än Sverige. Tvärtom faktiskt.
    Historiskt, nej. Den långsiktiga kurvan för Sverige sedan 10 år är dock tydligt negativ, så vi kan bli ännu sämre än dem med den nu inslagna vägen.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:29:33 följande:
    Du gnäller ju bara över hur det är här i landet och att du inte får bestämma över kvinnor,så varför då inte flytta till ett land där mannen är överordnad kvinnan?
    Du skriver ju själv att du till 100% skulle trivas bättre i ett sådant land.

Men jag tycker samtidigt att du ska fundera på om din inställning till kvinnor kan vara orsaken till att du inte lyckas träffa någon.
    Tänk om feminister hade flyttat från Sverige innan de fick makten. Det hade du väl inte sett som en bra idé.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:42:50 följande:
    Har du lätt för att attrahera kvinnor, men konkurrensen är för hård eller hur ska jag tolka det?
    Tolka det som du vill. Det är ändå inte intressant.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:34:12 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Men en man som ser sex som en rättighet är direkt avtändande för mig.
    Framförallt om han tror sig ha rätt med en kvinna närhelst han själv vill.
    Det är inte samma sak att han inte respekterar kvinnans samtycke. Han behöver inte just henne. En man som visar att han kan få andra kvinnor värderas högre.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:45:42 följande:
    Jag håller med dig om att Sverige blivit sämre på vissa områden och mer polarisering mellan könen i media och att vi blivit mer slutna mot varandra. Var lättare att prata med främlingar tidigare vilket är synd.
    Bra att du inte är helt enkelspårig. Det gäller att vara tydlig med varför vi har blivit sämre. Det beror på woke, feminism, intersektionalitet eller vad man vill kalla det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Snällasöta) skrev 2024-12-10 22:40:10 följande:

Det måste vara fler än mig som ser att TS är fruktansvärt mansfientlig? 
    Rätta mig gärna om jag har fel nu. Det är val var fjärde år. 
    Har män ingen rösträtt?
    Alla svenska medborgare över 18 har mig veterligen rösträtt. Eller TS, menar du att män är dumma? Dom har ju, enligt dig nu, låtit dessa hemska feminister, ta makten. 
    Jag förstår inte detta helt. Du idiotförklarar ju alla män, att dom inte kan tänka själva och rösta efter eget huvud.
    Jag rör mig i bilkretsar, där är det flest män i olika åldrar. Jag VET att karlar flest inte är så korkade som du vill ha dom till. 

Män röstade i stor skala på partier som var mot feminismen och nu mobiliserar kvinnor för att trycka tillbaka männens ställningstagande i nästa val.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-15 14:08:22 följande:
    Klokt sagt. Även om kriterierna för en partner handlade mindre om utseende och attraktion så blev både män och kvinnor som inte hade så mycket att erbjuda utan partner även tidigare i historien.
    Nu handlar ämnet om sex, inte om partners. Tidigare i historien hade män fler möjligheter när det kommer till sex.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-16 23:40:25 följande:
    När anser du att feministerna kom till makten? Belägg för det?
    2014 - Sverige fick världens första feministiska regering och den sämsta genom svensk historia.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-16 23:45:26 följande:
    Så på 10 år föll allt för män?
    Vad har försämrats för oss, enligt dig?
    Det började innan, men du bad om ett årtal.

Kriminella som skjuter hela tiden och man får inte säga sanningen längre utan att bli jagade av feministiska åsiktspoliser som dig. Det är som 1983. Rädslan tar över.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-16 23:56:38 följande:
    Det började innan, men du bad om ett årtal.

Kriminella som skjuter hela tiden och man får inte säga sanningen längre utan att bli jagade av feministiska åsiktspoliser som dig. Det är som 1983. Rädslan tar över.
    1984*
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-16 23:58:19 följande:
    Nej.
    Det där var faktiskt inte alls ett svar.
    Intressant att du tror det, eller försöker du bara dribbla bort frågan?
    Kan du svara sakligt istället?
    Är det inte sant att ni jagar alla som säger sanningen? Varför jagar du mig annars?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:00:21 följande:

Jag har aldrig kallat mig feminist men tycker män och kvinnor är värda lika mycket och ska ha samma möjligheter.

Att det ena könet (tydligen, inte jag personligen) knullar allt med hål och det andra därmed får för många (?) val är inget jag uppmärksammat.

Varför vill du då inte att män ska ha samma möjligheter till sex?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:09:20 följande:
    Du mannen, du startar en tråd i ett diskussionsforum.
    Vill du inte diskutera utan bara lägga fram konspirationsteorier är nog en blogg bättre, och jag lovar att inte "jaga" dig.

Skriver du här är det däremot fritt fram för alla medlemmar som vill att svara dig.
    Det är inte konspirationsteorier, det är sanningen och det är den som ni inte accepterar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:11:09 följande:
    Jag har samma möjlighet som kvinnor att bestämma över min kropp och har bara sex med de jag vill: jag bestämmer vilka kvinnor som får sex, för att ta din rubrik.
    Du har inte möjlighet att bestämma vem du ska ha sex med, men det har kvinnor.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:13:16 följande:
    Om du ska sammanfatta den här sanningen som jag inte accepterar, vad är den?
    Att män har tvingats underordna sig kvinnor när det kommer till rätten att ha sex.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:17:32 följande:
    Visst har jag det, på samma sätt som kvinnor.

Jag vill inte knulla alla kvinnor och kan och får säga nej. Vill jag ha sex med en kvinna kan jag uppvakta och så tar vi det därifrån -precis somdet är för kvinnor.
    Du kan uppvakta, men räkna med att få ett nej. Kvinnor väljer alltid dig först.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:35:22 följande:
    Vad betyder att underordna sig?
    Överlåta all makt
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-17 00:36:24 följande:
    Kvinnor stöter på mig. Jag säger nej när jag inte vill ha sex.
    Vill du verkligen ha sex med alla som vill ha sex med dig? Låter jobbigt.
    Att säga nej för att du är i ett förhållande räknas inte.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?